Reklama

Biznes i Finanse

Miliard dolarów na platformę społecznościową Donalda Trumpa

Fot. Gage Skidmore / Flickr
Fot. Gage Skidmore / Flickr

Platforma społecznościowa byłego prezydenta USA Donalda Trumpa zgromadziła kapitał w wysokości miliarda dolarów - poinformowała spółka Trump Media & Technology Group, która wkrótce planuje wejść na giełdę, a w przyszłym roku uruchomić aplikację Truth Social.

Własna aplikacja i sieć społecznościowa ma być odpowiedzią Trumpa na wciąż utrzymującą się blokadę jego profili w mediach społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter, które zbanowały byłego prezydenta USA w styczniu tego roku po zamieszkach na Kapitolu. 

„Miliard dolarów to ważny przekaz dla Big Techów; cenzura i polityczna dyskryminacja muszą się skończyć!” - powiedział Trump. 

Media społecznościowe alternatywnej prawicy

O swoich planach uruchomienia nowej sieci społecznościowej Donald Trump informował już w tym roku podkreślając, że pozwoli ona na wymianę poglądów „bez dyskryminacji opartej na ideologii politycznej”. 

Trump Media & Technology Group nawiązała współpracę m.in. ze specjalną firmą akwizycyjną Digital World Acquisition, która ułatwi przedsiębiorstwu Trumpa wejście na giełdę, jako jego spółka fasadowa. 

Współpraca ta przyciągnęła uwagę regulatorów - w ub. miesiącu demokratyczna senator Elizabeth Warren zwróciła się do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd po to, by zbadała działania Digital World Acquisition w odniesieniu do spółki Trumpa, pod kątem ewentualnych naruszeń.

Trump nie ujawnia, kto zainwestował w jego firmę. Według amerykańskich mediów, przedsięwzięcie byłego prezydenta jest obecnie wyceniane na niemal 4 mld dolarów. 

Agencja Reutera podaje, że wiele firm wprost zignorowało możliwość zainwestowania w spółkę Trumpa, który niedawno kolejny raz zasugerował, że może ubiegać się o prezydenturę w 2024 roku. 


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama

Reklama

Komentarze

    Reklama