Biznes i Finanse
Amazon z ugodą w sprawach antytrustowych. Uniknie kary, ale musi dostosować się do wymogów UE
Koncern Amazon zawarł ugodę w sprawie postępowań antytrustowych prowadzonych przeciw niemu przez Komisję Europejską. Gigant uniknie kary, ale musi dostosować się do wymogów stawianych mu przez unijnych urzędników aż na 7 lat.
Dziennik „Wall Street Journal" informuje, że koncern Amazon zawarł ugodę w sprawie dwóch postępowań antytrustowych, toczących się przeciwko niemu w Komisji Europejskiej.
Organ ten zajmował się wyjaśnieniem kwestii nierównego traktowania zewnętrznych sprzedawców przez giganta e-handlu, który miał wykorzystywać swoją platformę do budowania przewagi konkurencyjnej.
Czytaj też
Ugoda zamiast kar
Amazon zdecydował się na ugodę, co pozwoli mu uniknąć konieczności płacenia kar finansowych. Rozwiązanie to firma zaproponowała w lipcu tego roku.
W ramach ugody koncern przez siedem lat będzie zmuszony do wypełniania warunków stawianych mu przez unijnych urzędników w kwestii zmiany jego praktyk biznesowych, które organ uznał za szkodliwe dla konkurencyjności.
Czytaj też
Jakich praktyk musi zaprzestać Amazon?
W ramach ugody, Amazon musi zacząć traktować zewnętrznych sprzedawców korzystających z jego platformy równo, m.in. umieszczając ich jako domyślny wybór przy sortowaniu ofert dostępnych dla klienta i zrównując tym samym produkty z ich dystrybucji z tymi, których wysyłka i sprzedaż obsługiwana jest bezpośrednio przez Amazona. Równy ma być również dostęp do programu wysyłek Prime dla zewnętrznych sprzedawców.
Oprócz tego, Amazon ma zaprzestać wykorzystywania niepublicznych danych na temat sprzedawców na korzyść własnej platformy, na której są gromadzone. O podobnej sprawie, dotyczącej koncernu Meta, pisaliśmy na łamach CyberDefence24.pl w tym tekście .
Czytaj też
Dwa lata dochodzenia
Dochodzenie przeciwko Amazonowi ukierunkowane na wyjaśnienie kwestii naruszeń regulacji antytrustowych w UE trwało dwa lata.
Sprawy rozpoczęły oskarżenia wobec giganta, zarzucające mu, że wykorzystuje dane generowane przez zewnętrznych sprzedawców, korzystających z jego platformy dla własnej korzyści i konkurencji z tymi firmami.
Później postępowanie zostało rozszerzone o kwestie dotyczące możliwości wyboru dostawców towarów na platformie Amazona, a także dostęp do wysyłki Prime.
Koncern odpowiadając na stawiane mu przez KE zarzuty stwierdził, że w dalszym ciągu nie zgadza się z niektórymi oskarżeniami wysuwanymi wobec niego przez unijne organy. Jednak zarazem zadeklarował swoje zaangażowanie i chęć zawarcia ugody, aby móc dalej obsługiwać klientów z Europy – podaje „WSJ".
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany