Reklama

Social media

25 proc. osób, które polegają na newsach z Facebooka nie chcą się szczepić przeciw COVID-19

fot. Unsplash/ Domena publiczna/
fot. Unsplash/ Domena publiczna/

Z badania przeprowadzonego przez „The Washington Post” wynika, że 25 proc. osób, które postrzega wiadomości na Facebooku jako wiarygodne źródło informacji o pandemii stwierdziło, że nie przyjmie szczepionki na COVID-19. 

Badanie przeprowadzone przez tytuł wykazało, że użytkownicy, którzy traktują platformę społecznościową jako źródło informacji o pandemii COVID-19 nieco częściej odrzucają myśl o szczepieniu niż odbiorcy amerykańskiej stacji Fox News.

W ramach projektu „COVID States Project” redakcja przebadała 20,7 tys. Amerykanów w czerwcu i lipcu br. Różnice między korzystającymi z Facebooka a widzami Fox News w podejściu do szczepień są niewielkie – sceptycznie ci pierwsi podchodzą w 25 proc. przypadków, a drudzy – stanowią 23 proc. badanych. Według redakcji istnieje zależność między chęcią zaszczepienia, a korzystaniem z tej platformy mediów społecznościowych. 

Spośród wszystkich ankietowanych przez „The Post”, 68 proc. stwierdziło, że byli już zaszczepieni, a 18 proc., że nie ma zamiaru się szczepić.

Biden kontra Facebook

Kilka dni temu prezydent Joe Biden stwierdził, że platformy mediów społecznościowych „zabijają ludzi”, chociaż później wycofał się z tych słów i ocenił, że to „ludzie rozpowszechniający dezinformacje na Facebooku zabijają ludzi, a nie sam Facebook”.

Facebook odpowiedział, że administracja Joe Bidena szuka „kozła ofiarnego” dla swojego nieosiągalnego celu, jakim jest zaszczepienie 70 proc. dorosłej populacji do 4 lipca.

Czytaj także: #CyberMagazyn: Facebook odpowiedzialny za dezinformację w sprawie COVID-19? "Platformy powinny płacić słone kary"

/NB


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze