Reklama

Armia i Służby

Rusza rekrutacja do Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości. Dla osób „z cywila”

Cyberpolicja odpiera zarzuty dot. braku zainteresowania służbą w CBZC
Cyberpolicja odpiera zarzuty dot. braku zainteresowania służbą w CBZC
Autor. Muha Ajjan/ Unsplash/ Domena publiczna; polska Policja; Twitter

Komendant Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości nadinsp. Adam Cieślak ogłosił, że rusza rekrutacja do cyberpolicji dla osób, które nie są funkcjonariuszami. Oznacza to, że posiadający wiedzę infromatyczną, którzy przejdą postępowanie, mogą wstąpić w szeregi CBZC. Warunkiem jest założenie munduru.

Reklama

Odkąd powstało Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości zatrudniono 351 funkcjonariuszy, którzy pracowali w innych jednostkach policji i pozytywnie przeszli wewnętrzną rekrutację. To liczba większa niż zakładane 300 etatów na 2022 rok.

Reklama

CBZC informowało portal CyberDefence24.pl, że stan biura na koniec tego roku może wynosić ok. 400 osób.

„Kolejne 500 etatów przybędzie w przyszłym roku, a w 2024 roku następne 500. W roku 2025 roku stan etatowy Biura będzie liczył 1800 etatów. Ile osób zdecyduje się na podjęcie służby w nowej jednostce Policji – CBZC – czas pokaże. Przez cały ten okres będziemy prowadzili kampanię promującą nowe Biuro i zachęcali do wstąpienia w nasze szeregi osoby z zewnątrz” – usłyszeliśmy.

Reklama

Czytaj też

Oferta dla ludzi „z cywila”

Od początku działalności nowego Biura, Komendant CBZC nadinsp. Adam Cieślak zapowiadał, że rekrutacja obejmie także ludzi, którzy dotąd nie pracowali w strukturach policji. Warunkiem przyjęcia jest jednak konieczność założenia policyjnego munduru. Zastrzegał to w wywiadzie dla CyberDefence24.pl, który można znaleźć tutaj.

Jak dowiedzieliśmy się teraz - podczas konferencji w siedzibie Komendy Głównej Policji – CBZC ogłosiło start otwartej rekrutacji właśnie dla ludzi „z cywila”.

„Jak mroczna i bezwzględna potrafi być ciemna strona internetu wszyscy doskonale wiemy. (...) Dziś ruszamy z naborem dla ludzi, którzy do tej pory nie nosili munduru. Zachęcam wszystkich, którzy mają wiedzę specjalistyczną, którzy chcą zrobić z nami coś dobrego, aby wstąpili w nasze szeregi i by stanęli po dobrej stronie sieci” – powiedział nadinsp. Adam Cieślak, komendant CBZC.

Czytaj też

Kto może zostać cyberpolicjantem?

Jak czytamy na oficjalnej stronie internetowej CBZC, termin przyjęcia do służby w 2022 roku upływa 29 grudnia 2022 roku (przyjęcia będą uzależnione od potrzeb kadrowych).

Kandydat do CBZC musi m.in. posiadać polskie obywatelstwo; nieposzlakowaną opinię; nie był nigdy skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe; korzysta z pełni praw publicznych; posiada co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe; ma odpowiednią zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych; daje rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych; posiada uregulowany stosunek do służby wojskowej, jeżeli podlega kwalifikacji wojskowej.

W rekrutacji do cyberpolicji najważniejsza (i wymagana) jest wiedza informatyczna na temat nowoczesnych technologii informatycznych, a procedura przyjęcia nie obejmuje testu sprawności fizycznej oraz testu wiedzy ogólnej. Konieczne są badania psychologiczne, psychofizjologiczne, przejście rozmowy kwalifikacyjnej, komisji lekarskiej oraz postępowanie sprawdzające.

W CBZC przyznaje się świadczenie związane z pełnieniem służby w CBZC miesięcznie nie niższe niż 70 proc. i nie wyższe niż 130 proc. przeciętnego uposażenia policjantów. Funkcjonariusze pracujący w Biurze otrzymają dodatki w wysokości od 4 do 9 tys. złotych za swoją pracę.

Na funkcjonowanie CBZC w kolejnych 10 latach przeznaczonych zostanie 4,5 mld złotych.

Czytaj też

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama

Komentarze