Reklama

Armia i Służby

Dezinformacja celuje w wojsko. Rosyjska propaganda skierowana wobec armii

Autor. Ministerstwo Obrony Narodowej 🇵🇱 (@MON_GOV_PL)/Twitter

Jak wskazuje Rządowe Centrum Bezpieczeństwa, dezinformacja ze Wschodu na cel obrała sobie Wojsko Polskie. Rosyjskie działania kierowane są po to, by wpływać na negatywne postrzeganie naszych żołnierzy.

Reklama

Rosyjska dezinformacja w czasie wojny w Ukrainie przybrała na sile. Fakt, że Polska wspiera wschodniego sąsiada nie uszedł uwadze Rosji, która swój zmanipulowany przekaz kieruje także do obywateli Rzeczpospolitej i przeciw nim.

Reklama

Czytaj też

Reklama

Jak zwraca uwagę RCB, w ostatnim tygodniu fałszywe narracje rosyjskie skupiają się na Wojsku Polskim. M.in. rosyjskie trolle wskazują, że „Polacy nie chcą służyć w Wojsku Polskim”; obecna jest „wysoka przestępczość w wojsku”, co ma rzekomo zniechęcać Polaków do wstępowania do armii; wspomniana „przestępczość” ma się objawiać przez „bójki, pobicia i porwania” i dotyczyć cywili oraz dzieci; żołnierze – według rosyjskiej dezinformacji – „mają problemy z alkoholem i agresją” i „wywołują bójki” i „nie liczą się z bezpieczeństwem Polaków”.

Przypominamy, że tego typu przekazy mają nie tylko wzbudzić brak zaufania do polskiej armii, spowodować wątpliwości, co do faktycznych zdolności Wojska Polskiego; wprowadzić poczucie braku bezpieczeństwa i stabilizacji wewnętrznej. W efekcie chodzi o wywołanie chaosu i łatwiejsze manipulowanie społeczeństwem.

O rosyjskiej machinie propagandowej - o tym, jak działa; jakimi przesłankami się kieruje, w oparciu o jakie media oraz instytucje - pisaliśmy w poniższym tekście.

Czytaj też

Nie należy się jednak spodziewać, że dezinformacja ze strony Rosji ustanie - zmieni jedynie kierunek, obierając nowy cel.

Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama

Komentarze

    Reklama