Reklama

Założona w 1952 r. firma GD produkuje głównie systemy lądowe oraz okręty, a także samoloty. Realizuje wiele zleceń dla amerykańskiego wojska. Produkty marki TACLANE (skrót od Tactical FASTLANE albo Tactical Local Area Network Encryption) to urządzenia szyfrujące używane przez służby i wojsko, które spełniają wymogi  Agencji Bezpieczeństwa Narodowego (National Security Agency, NSA). Chodzi o to, by produkty te były szyfrowane w standardzie HAIPE (High Assurance Internet Protocol Encryptor). Zapewni to możliwość bezpiecznego przekazywania informacji. Produkty tej marki powstają w dywizji cybernetycznej i elektronicznej wojny firmy General Dynamics. Zazwyczaj wykorzystywane są przez taktyczne i strategiczne jednostki Departamentu Obrony, rządowych agencji oraz podwykonawców pracujących dla administracji.

Nowa sieć nazywana Agile Virtual Local Area Network pozwala użytkownikom na wysyłanie i odbieranie informacji jednocześnie na kanałach HAIPE oraz Layer 2. Pozwoli to na szyfrowaną komunikację z dobrą przepustowością pomiędzy operatorami a systemami wojskowymi korzystającymi z szyfrowania HAIPE. Ułatwi to dowolne rozmieszczanie i zarządzanie zabezpieczonymi sieciami.

Przygotowana przez General Dynamics wirtualna sieć lokalna (VLAN) umożliwia służbom korzystającym z technologii TACLANE na zoptymalizowanie prędkości i bezpieczeństwa przekazywania zaszyfrowanych informacji, a także umożliwi rozwój infrastruktury sieciowej, aplikacji i środowisk potrzebnych do kolejnych operacji wojskowych.

Jaki jest cel aktualizacji? W komunikacie prasowym szefowie firmy tłumaczą, że dzisiejsze sieci są połączone na różne sposoby, a misje wojskowe stają się coraz bardziej globalne. Nowa wersja urządzenia pozwoli na bezpieczne przekazywanie informacji w każdych warunkach. Uprości to logistykę i utrzymanie sieci, zapewni sprawny przepływ danych w dobrej przepustowości i niezależność zabezpieczonej komunikacji od pozostałych sieci na wypadek awarii.

Czytaj też: Firma CACI zmodernizuje system zarządzania marynarką USA

 

Reklama
Reklama

Komentarze