Reklama

Polityka i prawo

USA: do sądu trafiła kolejna skarga przeciwko Facebookowi 

Fot. Alex Haney/unsplash.com
Fot. Alex Haney/unsplash.com

Federalna Komisja Handlu (FTC), będąca główną agencją antymonopolową w USA, wniosła do sądu kolejną skargę przeciwko Facebookowi. Zarzuca gigantowi nielegalne praktyki wykupywania lub niszczenia konkurentów.

To reakcja na decyzję sądu w Waszyngtonie z czerwca, który odrzucił początkową skargę FTC z grudnia 2020 r. z powodu niewystarczających dowodów, dając jednak agencji szansę na jej uzupełnienie.

W uzupełnionym pozwie, dotyczącym m.in. przejęcia przez Facebooka rynkowych konkurentów Instagrama i WhatsApp, FTC oskarżyła firmę Marka Zuckerberga o nielegalne pozyskanie innowacyjnych konkurentów, by zapewnić sobie dominację na rynku, gdy jego własne wysiłki na polu aplikacji mobilnych okazały się porażką.

Po poniesionej porażce w konkurencji z nowymi innowatorami Facebook nielegalnie kupił lub >pogrzebał< ich, kiedy ich popularność stała się egzystencjalnym zagrożeniem - podkreśliła w oświadczeniu dyrektor biura ds. konkurencji FTC. To postępowanie jest równie antykonkurencyjne jak to, gdyby Facebook przekupił wzrastających konkurentów, by z nim nie rywalizowali - dodała.

Według agencji rezultatem tych działań było stłamszenie innowacji i pogorszenie się jakości produktów, w tym obniżenie poziomu ochrony danych i prywatności oraz pojawienie się bardziej natrętnych reklam.

Do nowej skargi dołączono statystyki mające wskazywać na monopolistyczną pozycję Facebooka na rynku osobistych mediów społecznościowych, a także dowody na to, że jest w stanie kontrolować ceny i wyłączać z rynku konkurencję.

W odpowiedzi na komunikat FTC Facebook ogłosił, że pozew jest pozbawiony podstaw i nie udowadnia, że portal posiada pozycję monopolisty.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Źródło:PAP
Reklama
Reklama

Komentarze