Reklama

Polityka i prawo

Tylko minutę dziennie spędzają młodzi na korzystaniu z aplikacji do czytania wiadomości

fot. qimono / pixabay
fot. qimono / pixabay

Młodzi ludzie w wieku od 18 do 35 lat nie korzystają z aplikacji do czytania wiadomości - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Reutera przez firmę Flamingo. Na korzystanie z tego rodzaju oprogramowania poświęcają średnio… jedną minutę dziennie.

Firma Flamingo przez dwa tygodnie monitorowała sposób korzystania ze smartfonów przez grupy respondentów z USA i Wielkiej Brytanii. W ramach badania uczestnicy mieli również prowadzić dziennik dotyczący konsumpcji treści informacyjnych poza internetem, a także uczestniczyć w wywiadach dotyczących wykorzystania mediów społecznościowych jako narzędzia do poszukiwania wiadomości.

Wyniki eksperymentu wskazały, że najpopularniejszą aplikacją wśród respondentów jest Instagram. Należąca do Facebooka platforma fotograficzna obecna była na smartfonie każdego spośród 20 uczestników badania. Instagram jest też aplikacją, na korzystanie z której osoby biorące udział w eksperymencie poświęcały w ciągu dnia najwięcej czasu.

Spośród aplikacji do treści informacyjnych najczęściej na telefonach respondentów można było znaleźć program Apple News (u 11 osób), który jest preinstalowany na wszystkich iPhone'ach. Żadna z popularnych aplikacji informacyjnych jednak nie znalazła się na liście 25 najpopularniejszych programów wśród badanej grupy (z wyjątkiem forum dyskusyjnego Reddit, które również umożliwia odbiór treści informacyjnych i wiadomości oraz zaliczane bywa do kategorii "Aktualności" w sklepach z oprogramowaniem).

Cztery osoby z grupy miały na swoich urządzeniach aplikację BBC. Aplikacje takich tytułów jak "Guardian", "New York Times" i "Daily Mail" można było znaleźć na urządzeniach dwóch osób, a programy "Wall Street Journal", "Enquirer" i CNN - u jednego uczestnika badania.

Jednocześnie, jak wskazano w raporcie, w ciągu tygodnia młodzi ludzie spędzają na korzystaniu ze swoich telefonów komórkowych 4,4 tys. minut. Analitycy wskazują, że jednym z powodów, dla których osoby w tej grupie wiekowej niechętnie korzystają z tego rodzaju aplikacji, może być "nieintuicyjność" ich interfejsów i obsługi.

Źródło:PAP
Reklama

Komentarze

    Reklama