Technologie
Szkolenie AI nie będzie już tak proste. Co się zmieni?
Masz stronę internetową i nie chcesz, aby generatywna sztuczna inteligencja uczyła się na twoich treściach? Google wprowadza opcję blokady dla trenowania AI. Wcześniej na ten krok zdecydowało się OpenAI.
Właściciele stron internetowych zyskują możliwość zadecydowania czy zgadzają się na to, aby Bard od Google korzystał z ich treści do szkolenia dużego modelu językowego i dalszego rozwoju. O tym fakcie poinformowano na oficjalnym blogu Google.
„Wydawcy internetowi zwracali nam uwagę, że chcą mieć większa kontrolę nad tym, w jaki sposób mają być wykorzystywane ich treści w rozwijaniu generatywnej sztucznej inteligencji" - napisano na blogu Google, ogłaszając funkcję Google-Extended. To właśnie ta opcja będzie pozwalać wydawcom stron na decydowanie o tym, czy chcą swoimi danymi wspierać rozwój narzędzi AI od Google, czy też nie.
Czytaj też
Działania OpenAi
Informacje prezentowane przez Google zgrywają się w czasie z decyzjami podejmowanymi przez ośrodki konkurencyjne wobec Google, a dokładnie - OpenAI. Okazuje się bowiem, że rośnie liczba stron internetowych, które decydują się na blokowanie robotów indeksujących od firmy zarządzanej przez Sama Altmana.
W ostatnim czasie firma znana z ChatuGPT zdecydowała się wypuścić na rynek własny crawler (bot przeszukący strony internetowe i pozyskujący wiedzę na ich temat - red.) o nazwie GPTBot.
Nowość od OpenAI posiada wbudowaną opcję, dzięki której właściciel danej strony może dokonać blokady pobierania treści przez wspomnianego robota. Jak podaje "Business Insider" z rozwiązania skorzystało dotychczas już ponad 250 stron (w tym m.in. Amazon).
Podane informacje nie są jedynymi nowościami od firmy Sama Altmana. W czwartek informowaliśmy o tym, że powstała nowa wersja modelu ChatGPT - chatbot będzie mógł pełnić funkcję wyszukiwarki internetowej. Więcej na ten temat pisaliśmy w tym tekście. )
Czytaj też
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].