Reklama

Technologie

Rynek AI wart nawet bilion dolarów? „Ważniejszy niż 5G”

Autor. Fot. Rufio1/Pixabay

Według Emada Mostaque’a, dyrektora generalnego Stability AI, całkowita kwota inwestycji potrzebnych do rozwoju sztucznej inteligencji wyniesie bilion dolarów. Jego zdaniem, firmy które nie zdecydują się postawić na AI, stracą.

Reklama

Nawet bilion dolarów wyniesie wartość inwestycji w sztuczną inteligencję. Tak uważa Emad Mostaque, szef Stability AI, firmy stojącej za produkcją narzędzia Stable Diffusion. Jego zdaniem, inwestycja w AI znajduje się wyżej na liście priorytetów, niż chociażby rozwój sieci 5G.

Reklama

W wypowiedzi cytowanej przez CNBC mówił też o wdrożeniu nowej technologii w poszczególne sektory gospodarki . Jego zdaniem jest jeszcze za wcześnie na to, aby generatywna sztuczna inteligencja mogła być w pełni wdrożona np. do sektora finansowego, choć nie oznacza to, że do takiego wdrożenia nigdy nie dojdzie.

Czytaj też

Nie inwestujesz w AI = tracisz na giełdzie?

Według Mostaque'a, wdrażanie generatywnej sztucznej inteligencji nie może zostać zignorowane przez największe firmy. Zaniedbania w tej dziedzinie będą mieć wpływ na notowania giełdowe i spadek wartości akcji.

Reklama

O tym, jak AI może wpłynąć na wartość danej spółki, świadczy przykład Google'a. W lutym na łamach CyberDefence24 pisaliśmy o stratach, które firmie przyniosła prezentacja Bard AI . Podanie nieprawdziwych informacji przez generator Google'a spowodowało, że zaledwie w ciągu jednego dnia firma straciła 100 miliardów dolarów.

Czytaj też

Konkurencja dla OpenAI

Stable Diffusion to jedno z bardziej popularnych narzędzie generatywnej sztucznej inteligencji, które produkuje obrazy na podstawie komendy tekstowej. Dotychczas zyskało ponad milion użytkowników.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama