Technologie
Google inwestuje w sztuczną inteligencję. 2 mld dolarów na rywala OpenAI
Gigant Google (należący do Alphabet) zainwestuje ok. 2 mld dolarów w startup, który zajmuje się sztuczną inteligencją. Anthropic może stworzyć konkurencję dla najpopularniejszego chatbota, jakim jest ChatGPT od OpenAI.
Z informacji udostępnionych przez The Wall Street Journal wynika, że firma zainwestowała już 500 mln dolarów i zgodziła się na kolejne 1,5 mld dolarów. Anthropic może stworzyć poważnego konkurenta dla ChatuGPT - zdecydowanie najpopularniejszego obecnie chatbota od OpenAI. Inwestycja potwierdza rywalizację w tym obszarze z Microsoft, który kilka miesięcy temu zainwestował w ChatGPT blisko 10 mld dolarów (według nieoficjalnych doniesień, o czym pisaliśmy w tym materiale).
W startup tworzący chatbota Claude 2 zainwestował też Amazon, który ogłosił to w ubiegłym miesiącu. Na rozwój firmy przeznaczy 4 mld dolarów, by w ten sposób móc konkurować w obszarze sztucznej inteligencji w chmurze.
Firma została niedawno pozwana przez wydawców muzycznych (w tym giganta Universal Music Group) za wykorzystywanie muzyki objętej prawem autorskim do szkolenia chatbota Claude. Jej współzałożycielami są byli dyrektorzy OpenAI - Dario i Daniela Amodei, co tym bardziej podkreśla rywalizację między Big Techami o prym w dziedzinie sztucznej inteligencji.
Czytaj też
Chatbot Bard od Google
Przypomnijmy, że Google posiada własnego chatbota Barda, kilka miesięcy temu uruchomionego także w wersji polskiej. Wciąż znajduje się jednak w fazie eksperymentu na co wskazuje jasny komunikat: „Jestem Bard – Twój kreatywny pomocnik. Mam pewne ograniczenia i nie wszystko mi się udaje, ale Twoje opinie pomogą mi się poprawić”.
Ostatnia aktualizacja Barda - udostępniona 23 października br. - obsługuje także obrazy w konwersacjach użytkowników z chatbotem bazującym na AI.
/NB
Czytaj też
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].