Reklama

Biznes i Finanse

BlackBerry tworzy nowe laboratorium cyberbezpieczeństwa

Fot. Idaho National Laboratory/Flickr/CC 2.0
Fot. Idaho National Laboratory/Flickr/CC 2.0

BlackBerry tworzy nowe laboratorium cyberbezpieczeństwa i zaawansowanych technologii (BlackBerry Labs), które będzie funkcjonowało jako jednostka zależna od firmy i ma wieść prym w badaniach nad cyberbezpieczeństwem - podał serwis Infosecurity Magazine.

Nowa jednostka ma być zarządzana przez szefa działu technologii BlackBerry Charlesa Eagana. W laboratorium zatrudnienie znajdzie 120 inżynierów i architektów oprogramowania, naukowców i specjalistów ds. produktów, a także ekspertów z dziedziny cyberbezpieczeństwa odpowiedzialnych za wynajdywanie, eksplorowanie i tworzenie nowych technologii, które mają zagwarantować firmie przewagę na polu innowacyjności w branży cyberbezpieczeństwa - zapowiedziano.

Pierwsze projekty, którymi zajmie się BlackBerry Labs będą skoncentrowane na badaniach z zakresu uczenia maszynowego i wykorzystaniu tej technologii w cyberbezpieczeństwie. Działania te mają być realizowane we współpracy z istniejącymi już spółkami zależnymi od BlackBerry - Cylance, Enterprirse i QNX.

Przedstawiciele firmy zadeklarowali, że powstanie nowego laboratorium to "ostatnia z serii strategicznych decyzji, które podjęto celem zapewnienia ochrony klientom na wszystkich poziomach" wykorzystania urządzeń Internetu Rzeczy (IoT). Według Charlesa Eagana "obecnie branża cyberbezpieczeństwa rozwija się bardzo szybko", a BlackBerry Labs będzie koncentrowało swoją działalność na innowacji i rozwoju "technologii jutra", które mają być niezbędne "dla długotrwałego zwycięstwa nad konkurencją (w ramach usług - PAP) od A do Z; od sztucznej inteligencji do środowisk zerowego zaufania".

Kanadyjska firma BlackBerry, która powstała w 1984 roku specjalizuje się obecnie w rozwoju oprogramowania biznesowego i produktów Internetu Rzeczy a także usług cyberbezpieczeństwa. Przez wiele lat znana była z produkcji smartfonów i tabletów gwarantujących bezpieczną komunikację.

Źródło:PAP
Reklama
Reklama

Komentarze