Reklama

Technologie

Amazon planuje nową aplikację do komunikacji wewnętrznej. Ocenzuruje określone zwroty

Zdjęcie poglądowe; Unsplash; fot. Daniel Eledut

Gigant technologiczny Amazon ma pracować nad nową aplikacją do komunikacji między pracownikami, która będzie cenzurować m.in. takie terminy jak „praca niewolnicza”, „związek” czy „toalety”.

Reklama

Uruchomienie nowej aplikacji ma być obecnie rozważane – jak wskazuje amerykański Business Insider, powołując się na wewnętrzne dokumenty ujawnione przez The Intercept. Plan pokazuje, że oznaczane lub blokowane byłyby posty pracowników, które zawierałyby określone słowa, dotyczące m.in. warunków pracy lub związków zawodowych.

Reklama

Czytaj też

Reklama

Wewnętrzna platforma społecznościowa w Amazonie – zgodnie z wytycznymi, zawartymi w dokumentach – miałaby służyć m.in. „do zwiększania morale pracowników” czy wzajemnych pochwał. Mieliby też otrzymywać odznaki za pracę oraz wirtualne gwiazdki.

„Zakazane” słowa

W katalogu „zakazanych” słów wskazano m.in. na takie zwroty jak: „podwyżka”, „praca niewolnicza”, „zażalenie”, „nękanie”, „niewolnik”, „niesprawiedliwie” czy „nękanie”. Nie można by było używać także wulgaryzmów.

Czytaj też

Program pilotażowy aplikacji – według dziennikarzy – miał ruszyć w kwietniu, ale Amazon twierdzi, że inicjatywa „nie została jeszcze uruchomiona i może nigdy nie zostać”.

„Ten program nie został jeszcze zatwierdzony i może się znacznie zmienić lub nawet w ogóle nie zostać uruchomiony” – stwierdziła w wypowiedzi dla BI rzeczniczka Amazona, Barbara M. Agrait. Dodała, że „nie ma planów, aby wiele z wymienionych, zakazanych słów zostało wprowadzonych”.

Firma od dawna jest znana z jej warunków pracowniczych i tego, że o poszanowanie praw pracowniczych w ich zakładach walczą związki zawodowe.

/NB

Chcemy być także bliżej Państwa - czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać - zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama

Komentarze

    Reklama