Inteligentny dom. Czego oczekują użytkownicy?

Autor. Samsung
Konsumenci na całym świecie poszukują spersonalizowanych rozwiązań dla domu, bazujących na technologii sztucznej inteligencji, które pomagają w codziennych pracach – wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę Samsung. Na rynku znajdziecie produkty spełniające nawet największe oczekiwania.
Materiał sponsorowany
Producent w dniach 23-28 maja 2024 r. przeprowadził badanie wśród 1880 osób w wieku 20-59 lat. Uczestnicy ankiety pochodzili z Korei Płd., Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.
Wyniki pokazują, że respondenci oczekują od technologii sztucznej inteligencji przede wszystkim pomocy w domowych czynnościach, jak np. sprzątaniu (259 ankietowanych) czy gotowaniu (181).

Autor. Samsung
Część ankietowanych podkreśliła również znaczenie bezpieczeństwa, wskazując, że AI powinna pomóc w lepszym zarządzaniu bezpieczeństwem w domu/mieszkaniu, w oparciu o indywidualne potrzeby.
Ponadto, badanie przeprowadzone przez Samsung pokazało, z jakich udogodnień chcą korzystać użytkownicy. Kluczowe okazały się intuicyjne możliwości sterowania urządzeniami smart home, jak np. komendy głosowe (203 ankietowanych).

Autor. Samsung
Bixby w produktach Samsung
„Nasze rozwiązania spełniają te oczekiwania. Inteligentne urządzenia Samsung są wyposażone w technologię AI, dzięki czemu korzystanie z nich jest łatwe, szybkie i wygodne” – mówi w rozmowie z naszym portalem Tomasz Chomicki, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Samsung Electronics Polska. Podaje przykład Bixby.
„Bixby jest w stanie analizować kontekst, odkrywać intencje użytkownika oraz zapamiętywać rozmowy. W efekcie kontrolowanie i zarządzanie domowym sprzętem staje się prostsze” – tłumaczy przedstawiciel firmy.
Wspomniane rozwiązanie znajdziemy nie tylko w smartfonach marki, ale też od tego roku w np. zmywarce Bespoke AI Dishwasher. Niebawem opcja rozpoznawania głosu zagości też w Bespoke AI Hybrid Refrigerator z AI Family Hub+ oraz najnowszych pralkach i suszarkach.
Z innowacyjnych opcji mogą też korzystać właściciele lodówek z wbudowanym ekranem głównym. Dzięki technologii sztucznej inteligencji, urządzenie może wyświetlać spersonalizowane informacje, których poszukują konsumenci: od prognozy pogody przez plan dnia po zalecenia żywieniowe.
Większa wydajność, mniejsze zużycie energii
Innym ważnym wnioskiem wynikającym z ankiety jest fakt, że respondenci oczekują od inteligentnych urządzeń większej wydajności przy mniejszym zużyciu energii. Tak odpowiedziało 67 proc. osób z USA, 59 proc. z Wielkiej Brytanii i 49 proc. z Korei Płd.
Odpowiedzią są produkty Samsung, które integrują w sobie zaawansowaną technologię, sztuczną inteligencję oraz platformę SmartThings (przeznaczoną do zarządzania domowym sprzętem).
„Warto rozmawiać o faktach, więc spójrzmy na nowy Bespoke AI Laundry Combo, który skraca czas suszenia o ok. 20 min z porównaniu ze swoim poprzednikiem. W efekcie cały cykl prania i suszenia zamyka się w niecałe 80 min.” – podkreśla Tomasz Chomicki.
Innym przykładem mogą być lodówki Samsung, które optymalizują proces chłodzenia, oszczędzając energię, a to za sprawą sprężarki i modułu Peltiera.
Z myślą o bezpieczeństwie
Z myślą o bezpieczeństwie Samsung wyposaża wszystkie swoje inteligentne urządzenia w platformę Knox, która chroni dane użytkowników przed np. złośliwym oprogramowaniem.
Jak zapowiada firma, w tym roku nowością będzie rozszerzenie Knox Matrix (systemu bezpieczeństwa opartemu na technologii blockchain) na urządzenia z 7- i 9-calowymi ekranami oraz najnowszy inteligentny odkurzacz.
„Knox Matrix Dashboard znajdzie się w domowych urządzeniach Samsung 2025” – zapowiada producent. Na tym jednak nie koniec.
Także w tym roku firma zintegruje Knox Vault z inteligentnym sprzętem oraz robotami odkurzającymi. Mówimy o rozwiązaniu, które przechowuje wrażliwe dane użytkowników (np. hasła i informacje biometryczne), zapewniając wysoki poziom bezpieczeństwa.
Innym rozwiązaniem, które pojawi się w domowych urządzeniach Samsung jest Passkey, dzięki któremu możliwe staje się zastąpienie tradycyjnych haseł metodami biometrycznymi (m.in. odcisk palca czy rozpoznawanie twarzy).
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
Sztuczna inteligencja w Twoim banku. Gdzie ją spotkasz?
Materiał sponsorowany