
Technologia w nauczaniu. „Inne wymiary edukacji”
Nasze codzienne życie zmienia się wraz z rozwojem technologii. Podobny trend może mieć zastosowanie w edukacji poprzez bezpieczne wdrażanie interaktywnych rozwiązań. Jak zrobić to dobrze?
Materiał sponsorowany
„Chcemy, aby edukacja w Polsce jak najszybciej, bezpiecznie i trafnie wkroczyła w nowe technologie. (…) Urządzenie smart staje się centrum badawczym, poznawczym i edukacyjnym, gdzie młodzi ludzie mogą wejść w inne wymiary edukacji” – stwierdził w rozmowie z nami Andrzej Dulka, Prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Zaznaczył również, że ORBIUM pozwala na przeprowadzenie eksperymentów, które w innych warunkach byłyby niemożliwe do realizacji.
Ważne, aby urządzenia były wsparte poprzez mądry i rozsądny proces edukacyjny.
Andrzej Dulka, Prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji
ORBIUM – technologia w służbie nauki
ORBIUM składa się z tabletu GalaxyTab S9FE, mikrokontrolera MakeyMakey, kostki rozszerzonej rzeczywistości MergeCube, materiałów do budowy pryzmatu, magnesu oraz nakładki mikroskopowej na aparat. Dzięki temu uczniowie mogą zdobywać wiedzę w unikalny sposób, który angażuje ich do działania.
Celem ORBIUM jest rozwój m.in. krytycznego myślenia i kreatywności. Projekt Samsunga i Centrum Nauki Kopernik pozwala na interaktywne przyswajanie wiedzy wraz z rozsądnym korzystaniem z technologii. Skierowany jest do uczniów klas 4-8 oraz może być stosowany na praktycznie wszystkich przedmiotach szkolnych.
Cały materiał można obejrzeć klikając w okładkę artykułu lub na naszym kanale w serwisie YouTube.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
Sztuczna inteligencja w Twoim banku. Gdzie ją spotkasz?
Materiał sponsorowany