Reklama

Social media

Quizy generowane przez sztuczną inteligencję pojawią się na YouTube. Trwają testy

Autor. Fot. Esther Vargas/Flickr

YouTube rozpoczął testy polegające na dodawaniu wygenerowanych przez sztuczną inteligencję quizów. Zagadki stworzone przez AI pojawią się przy części filmów edukacyjnych publikowanych na platformie.

Reklama

Eksperyment dotyczy quizów generowanych przez sztuczną inteligencję w głównym kanale aplikacji mobilnej YouTube. Quizy konkretnie pojawią się w aplikacji mobilnej YouTube na urządzeniach z systemem iOS oraz Android.

Reklama

Jak informuje TechCrunch , celem zagadek ma być poszerzenie wiedzy widzów na temat materiałów edukacyjnych, zawartych na platformie. Godząc się na wzięcie udziału w quizie użytkownik nie straci dostępu do filmu, który przed chwilą oglądał. Pod quizem nadal będzie dostępny link odsyłający do tego materiału, co ma pozwalać wracać do filmu w dowolnym momencie, dzięki czemu utrwalenie wiedzy stanie się prostsze.

Czytaj też

Nie dla wszystkich

Informacja na temat nowości pojawiła się na stronie YouTube test features and experiments , na której firma informuje użytkowników o nowych funkcjach testowych. Zazwyczaj trwają one przez określony czas.

Reklama

Eksperyment YouTube'a nie dotyczy wszystkich korzystających z platformy. Okazuje się, że jest skierowany do grupy widzów, którzy w ostatnim czasie obejrzeli kilka wybranych filmów edukacyjnych w języku angielskim. Pojawienie się opisywanej nowości na YouTube nie jest jeszcze jednoznaczne z tym, że quizy staną się stałym elementem platformy. Niejednokrotnie w przeszłości bywało już tak, że testowane na YT narzędzia znikały z niego po pewnym czasie. Ostatnio platforma testowała chociażby nową funkcję blokady ekranu dla subskrybentów YT Premium.

Czytaj też

Filmy edukacyjne i ich popularność

Warto odnotować, że filmy edukacyjne, a właściwie materiały „edutainment", oznaczające połączenie edukacji i rozrywki, cieszą się dużą popularnością na YouTube. Przykładem jest kanał TED-Ed, który subskrybuje blisko 20 milionów osób.

Wiele wskazuje na to, że promocja filmów edukacyjnych to droga, którą YouTube chce podążać coraz bardziej. Na początku tego roku platforma nawiązała współpracę z Uniwersytetem Stanowym Arizona i kanałem Crash Course w celu uruchomienia inicjatywy „Study Hall".

Zawiera ona informacje dla licealistów, zastanawiających się nad wyborem szkoły wyższej. Oprócz tego, filmy tam zawarte są także skierowane bezpośrednio do studentów, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę z matematyki czy języka angielskiego.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama

Komentarze