Reklama

Social media

Metakumple. Tak Mark Zuckerberg nazywa pracowników swojej firmy Meta

Autor. Martin Sanchez / Unsplash

Pracownicy koncernu Meta (dawniej Facebook) Marka Zuckerberga mają nazywać siebie „Metakumplami”. Zostali o tym poinformowani na spotkaniu ze swoim prezesem, który przedstawił im nowe wartości filozofii firmy. To „Meta, Metakumple, ja” - i właśnie taką hierarchię priorytetów powinien przyjąć każdy, kto pracuje u niebieskiego giganta.

Reklama

Metakumple mają kierować się tą nową hierarchią wartości, nakazującą im cenić dobro firmy i kolegów z pracy tyle samo, co ich własne, w życiu codziennym zarówno w aspektach zawodowych, jak i prywatnych - wynika z relacji ze spotkania, które opisał na swych łamach serwis The Verge.

Reklama

Wartości - rzecz zmienna

Jak wynika z doniesień serwisu, Zuckerberg miał powiedzieć swoim pracownikom, że dotychczasowe wartości firmy dezaktualizują się.

Reklama

"Rób szybko" ma zostać zastapione przez "róbmy szybko razem", "bądź śmiały" ma z kolei zniknąć na rzecz "twórz super rzeczy". Meta wzywa też swoich pracowników do "życia w przyszłości" i "szacunku wobec swoich kolegów". Wartości mają być przez osoby pracujące dla koncernu traktowane długoterminowo. Jak dodał Zuckerberg, pracownicy Mety - Metakumple - "nie powinni zagłaskać się na śmierć".

Czytaj też

Kto wymyślił Metakumpli?

Według Andrew Boswortha, który wkrótce w Mecie ma objąć stanowisko dyrektora ds. technologii, pojęcie Metakumpli wymyślił słynny fizyk i naukowiec zajmujący się m.in. kognitywistyką Douglas Hofstadter. Metakumple to, jak twierdzi Bosworth, paralela do zasad panujących w Marynarce Wojennej, gdzie podstawową dewizą jest wzajemna solidarność marynarzy służących na jednym okręcie.

Kosztowny rebranding Facebooka

Facebook podjął decyzję o zmianie nazwy na Meta w październiku ubiegłego roku, po serii skandali związanych z ujawnieniem przez sygnalistkę Frances Haugen niekorzystnych dla wizerunku koncernu faktów. Miały one związek m.in. z ignorowaniem przez firmę wyników wewnętrznych badań, z których wynikało, że jeden z flagowych produktów Mety - platforma fotograficzna Instagram - niekorzystnie wpływa na zdrowie nastoletnich użytkowników, w szczególności zaś młodych dziewcząt.

Koncern Marka Zuckerberga miał również tworzyć podwójne standardy moderacji treści i traktować w sposób uprzywilejowany użytkowników takich, jak np. celebryci czy politycy, którzy nie podlegali tym samym regułom, co inne osoby korzystające z usług firmy.

Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama
Reklama