Reklama

Social media

IPN organizuje konkurs na rozwiązania cyfrowe dla zasobów historycznych

Fot. Enrico Strocchi / Flickr
Fot. Enrico Strocchi / Flickr

Prezes Instytutu Pamięci Narodowej - dr Karol Nawrocki powołał Biuro Nowych Technologii, którego celem będzie wdrażanie rozwiązań umożliwiających prezentację treści historycznych w nowej, cyfrowej odsłonie. Pomóc ma przy tym m.in. technologia wirtualnej rzeczywistości.

Jak poinformował IPN w swoim komunikacie, to właśnie z inicjatywy Biura Nowych Technologii instytut bierze udział w hackatonie HackYeah 2021 r., który odbędzie się w dniach 10-12 grudnia w Katowicach. 

IPN organizuje z tej okazji konkurs, którego celem jest przygotowanie propozycji rozwiązania technicznego i koncepcji merytorycznej dla serwisu internetowego, który ma być hubem dla publicznie dostępnych zasobów danych IPN. 

„IPN zależy na stworzeniu rozwiązania będącego z jednej strony platformą integracyjną z multiwyszukiwarką dla publicznie dostępnych zbiorów danych udostępnianych online, z drugiej zaś platformą badawczą zarówno dla użytkowników rozwiązania, jak i dla IPN” - czytamy w komunikacie Instytutu. 

Rozwiązanie, które chce opracować IPN, ma być zaawansowaną bazą wiedzy o najnowszej historii Polski, którą będą wykorzystywać zarówno uczniowie i nauczyciele oraz studenci, jak i wszyscy pasjonaci historii - dodano. 

Projekty powstałe podczas hackatonu będą oceniane przez jury z IPN, w skład którego wejdą specjaliści z dziedziny informatyki i humanistyki cyfrowej. 

Dla zwycięzców konkursu przewidziano pulę nagród w wysokości 60 tys. zł. 

Więcej szczegółów można przeczytać w regulaminie konkursu.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Reklama

Haertle: Każdego da się zhakować

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama