Social media
Firmy szukają ludzi od metawersum. Gucci, Nike czy Disney już publikują oferty pracy
Największe marki – począwszy od gigantów technologicznych – po brandy modowe, szukają ludzi do pracy nad rozwiązaniami w metawersum. Na stanowiska związane z technologią łączącą świat wirtualny i realny rekrutuje już Microsoft, Roblox, ale i Disney, Gucci czy Nike.
Przypomnijmy, że koncepcja Meta (Facebook) zakłada, że w metawersum ( o czym pisał Mark Zuckerberg w liście do inwestorów ) „będziemy mogli zrobić prawie wszystko, co tylko można sobie wyobrazić” — wirtualnie spotykać się z przyjaciółmi i rodziną, pracować, uczyć się, bawić, robić zakupy, tworzyć, a także zdobywać zupełnie nowe doświadczenia, które „nie pasują do tego, o czym myślimy dzisiaj w kontekście używania komputerów lub telefonów”.
W rozmowie z portalem CyberDefence24.pl eksperci wskazywali, że decyzja Zuckerberga jest związana przede wszystkim z biznesem i należy odczytywać ją jako „ucieczkę do przodu”, by zyskać przewagę nad konkurencją. Facebook de facto nie był jednak pierwszą firmą, która wpadła na pomysł wykorzystania wirtualnych światów w pomyśle na biznes, o czym pisaliśmy w tym tekście.
Czytaj też
Praca w oparciu o ideę metawersum
Pierwsze oferty pracy związane z metawersum już się pojawiają. Dotyczą one nie tylko Facebooka (Meta), ale także Nike czy Disney’a. Sama Meta publikuje już 103 oferty pracy, które łączą się z koncepcją metawersum, przy czym gigant zapowiedział już dobrych kilka miesięcy temu, że w ciągu pięciu najbliższych lat zatrudni 10 tys. osób w Europie na stanowiska związane z metawersum.
Czytaj też
Przykładowo, Microsoft szuka osób na stanowisko starszy kierownik programu „rzeczywistość mieszana”, starszy strateg ds. projektowania czy kierownika artystycznego w środowisku 3D. Z przytoczonych przez amerykański Business Insider danych wynika, że swoje oferty pracy opublikował też Roblox, Nike, Gucci czy Disney, co oznacza, że każda z tych firm będzie stawiała na rozwój swoich usług w wirtualnej rzeczywistości.
Fundusz Grayscale, który zarządza aktywami kryptowalut szacuje, że metawersum przyniesie bilion dolarów rocznych przychodów z reklam, zasobów cyfrowych i wydarzeń w wirtualnej rzeczywistości.
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.