Reklama

Social media

Australia pozywa Facebooka za reklamy podszywające się pod celebrytów

fot.  Dima Solomin/ Unsplash/ Domena publiczna
fot. Dima Solomin/ Unsplash/ Domena publiczna

Australia wszczęła postępowanie prawne przeciwko firmie Meta (dawniej Facebook), ponieważ jej zdaniem firma zezwala na reklamy zawierające fałszywe rekomendacje celebrytów, skierowane do użytkowników.

Reklama

Jak podaje BBC.com, gigant technologiczny zaangażował się w „fałszywe, wprowadzające w błąd lub zwodnicze zachowanie", świadomie hostując reklamy fejkowych kryptowalut.

Reklama

Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) twierdzi, że reklamy, o których mowa, wykorzystywały algorytmy Facebooka, kierujące je do wybranych użytkowników i zawierały fałszywe cytaty z australijskich celebrytów. Bez pozwolenia korzystano m.in. z wizerunku byłego premiera Nowej Południowej Walii Mike'a Bairda, znanego prezentera telewizyjnego Davida Kocha i przedsiębiorcy-milionera Dicka Smitha.

Czytaj też

Pozew złożony w Sądzie Federalnym Australii sugeruje, że Meta zrobiła to świadomie i nie zapobiegła oszustwom, nawet po sprzeciwie ze strony wykorzystanych, znanych osób. W lutym australijski miliarder Andrew Forrest wszczął postępowanie karne przeciwko firmie w związku z fałszywymi reklamami, które wykorzystywały jego wizerunek. Oskarża on giganta technologicznego o łamanie przepisów dotyczących przeciwdziałaniu praniu pieniędzy. Amerykańskiemu potentatowi mogą grozić kary finansowe, ale nie tylko.

Reklama

Czytaj też

Wzrost przychodów

Zdaniem oskarżycieli, Meta jest odpowiedzialna za reklamy, które publikuje na swojej platformie. Firma, która jest również właścicielem Instagrama i Whatsappa – zarobiła 115 miliardów dolarów w globalnych przychodach z reklam w 2021 roku.

Z ostatniego raportu finansowego Mety wynika, że przychody firmy w czwartym kwartale wyniosły 33,67 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 20 proc. rok do roku. Dochód netto wyniósł 10,29 mld dol., a zysk na akcję wyniósł 3,67 dol. Całkowite koszty i wydatki w tym kwartale wyniosły 21,1 mld  dol., co oznacza wzrost o 38 proc. rok do roku. Analitycy spodziewali się zysku w wysokości 3,84 dol. na akcję przy przychodach w wysokości 33,41 mld dol. Przychody z reklam w tym kwartale wyniosły 32,64 mld dolarów.

Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama

Haertle: Każdego da się zhakować

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama