Armia i Służby
Skuteczna komunikacja kryzysowa. BlackBerry AtHoc umożliwi zarządzanie incydentami
BlackBerry® AtHoc® to narzędzie umożliwiające zarządzanie zdarzeniami kryzysowymi lub krytycznymi, takimi jak atak terrorystyczny, klęski żywiołowe lub katastrofy z winy człowieka, cyberataki czy zakłócenie ciągłości działania. O rozwiązaniu opowiada Oleg Orlov z BlackBerry.
CyberDefence24.pl: Firma BlackBerry jest twórcą systemu BlackBerry® AtHoc®. Czy możemy powiedzieć, na czym polega to rozwiązanie?
Oleg Orlov, BlackBerry: Rozwiązanie BlackBerry® AtHoc® pomaga firmom przygotować się na krytyczne zdarzenia, reagować na nie i wychodzić z sytuacji kryzysowych. W takich wypadkach BlackBerry AtHoc dostarcza szczegółowe i aktualne informacje zespołowi i społeczeństwu, dzięki czemu można wszystkim zapewnić bezpieczeństwo.
Dla kogo przygotowano BlackBerry® AtHoc®?
Mogą z niego korzystać agencje rządowe i prywatne firmy.
W jakich sytuacjach wspomniane narzędzie może się przydać?
Będzie przydatne w przypadku na przykład zarządzania zdarzeniami kryzysowymi lub krytycznymi, takimi jak atak terrorystyczny, klęski żywiołowe lub katastrofy z winy człowieka, cyberataki czy zakłócenia w ciągłości działania.
W jakich państwach i jednostkach udało się je wdrożyć? Jak dużą ekspansję planuje BlackBerry?
Rozwiązanie jest używane w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Australii, Francji zarówno przez rządowe, jak i prywatne przedsiębiorstwa. Korzystają z niego Departament Obrony Stanów Zjednoczonych, kanadyjski parlament, brytyjska policja, Shell, Bosch, Microsoft, Komatsu – wymieniłem kilka z przykładów. Dziś to rozwiązanie jest dostępne w chmurze lub jako oprogramowanie w Polsce i innych krajach NATO.
Jak przydaje się w zarządzaniu kryzysowym?
Istnieją podstawowe wymagania dotyczące skutecznego zarządzania kryzysowego: masowe ostrzeganie wszystkich, na których może mieć wpływ krytyczne wydarzenie; szybkie wdrażanie planu odbudowy sprzed incydentu; zbieranie jak najwięcej informacji od osób, których dotyczy sytuacja kryzysowa, aby mieć pełne rozpoznanie; skuteczna komunikacja między agencyjna. Wszystko to musi nastąpić tak szybko, jak to możliwe, przy wysokim stopniu automatyzacji i precyzji geolokalizacji.
Jak to narzędzie usprawnia pracę ekspertów ds. zarządzania kryzysowego?
Pozwala im planować i tworzyć przyszłe scenariusze działania, by mogli szybko reagować. Zachowanie pełnej świadomości sytuacji jest kluczem do zminimalizowania szkód i prawidłowej reakcji. Pomaga to w zaplanowaniu pracy i zwiększeniu odpowiedzialności.
BlackBerry otrzymało nagrodę National Technology Awards za narzędzie AtHoc®. Za co je doceniono?
Rzeczywiście, tę prestiżową nagrodę w Wielkiej Brytanii otrzymaliśmy wspólnie z naszym klientem - Greater Manchester Police, który korzysta z AtHoc na wiele różnych sposobów. Niedawny przykład dotyczył aktualizacji danych geolokalizacyjnych dla funkcjonariuszy policji. Patrol otrzymywał szczegóły i zdjęcia dotyczące poszukiwanych osób, o których wiadomo, że często przebywają w danej lokalizacji. Doprowadziło to do sytuacji, gdzie policja była w stanie wizualnie zidentyfikować potencjalnych przestępców, w krótkim czasie od uznania ich za poszukiwanych. Klient korzystał również z systemu do regularnego kontaktu między funkcjonariuszami, którzy przebywali w czasie lockdownu na kwarantannie bądź pracowali zdalnie i był narzędziem do szybkiej komunikacji.
Dziękujemy za rozmowę.
Materiał powstał we współpracy z firmą BlackBerry.
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.