Badanie obejmowało swoim zasięgiem cały świat. Ponad połowa ankietowanych 209 organizacji zatrudnia od 1 tys. do 50 tys. pracowników.
14 proc. respondentów przyznało, że za powstrzymanie publikacji informacji wrażliwych gotowe byłoby zapłacić ponad 1 mln USD. Bardziej skłonne do uiszczania okupu były przedsiębiorstwa, które wykupiły ubezpieczenie od cyberataków (28,6 proc.). Dla porównania, tylko 22,6 proc. firm nie posiadających takiej polisy zadeklarowało gotowość płacenia cyberprzestępcom za rezygnację ze spełnienia groźby.
Żądanie okupu w zamian za zwrot wykradzionych informacji jest taktyką często stosowaną przez przestępców. W naszym kraju taką propozycję otrzymał Plus Bank; z podobnym dylematem musiało zmagać się także Sony Pictures Entertainment.
Potentat rozrywkowy zdecydował się odmówić wypłacenia okupu, co skończyło się ujawnieniem korespondencji i wykasowaniem danych z serwerów.