Reklama

Prywatność

Irlandia ukarze Facebooka. 17 mln euro za naruszenie ochrony danych osobowych

Autor. SkyNews

Irlandzki Urząd Komisarza ds. Ochrony Danych zdecydował o nałożeniu grzywny w wysokości 17 mln euro na firmę Meta Platforms Ireland Limited (dawniej Facebook Ireland Limited) za 12 przypadków naruszenia danych osobowych w 2018 roku.

Reklama

Decyzję o ukaraniu Meta (dawnego Facebooka) podjął urząd Komisarza ds. Ochrony Danych, znany również jako Komisja Ochrony Danych (Data Protection Commission - DPC). To niezależny irlandzki organ odpowiedzialny za przestrzeganie prawa osób fizycznych z UE do prywatności danych poprzez egzekwowanie i monitorowanie zgodności z unijnymi przepisami o ich ochronie.

Reklama

Czytaj też

Reklama

Wyznaczenie kary jest wynikiem dochodzenia przeprowadzonego przez DPC w sprawie dwunastu powiadomień o naruszeniu danych, które otrzymał w okresie od czerwca do grudnia 2018 roku. Urząd zbadał, w jakim stopniu Meta Platforms spełniła wymogi art. 5 RODO w związku z przetwarzaniem danych osobowych w przypadku tych dwunastu zgłoszeń.

Meta winna naruszenia ochrony danych osobowych

W wyniku dochodzenia DPC stwierdziła, że Meta Platforms naruszyła art. 5 ust. 2 i art. 24 ust. 1 RODO. Urząd stwierdził, że firma nie wprowdziła odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, które umożliwiłyby szybkie zastosowanie środków bezpieczeństwa w celu ochrony danych użytkowników z UE.

Czytaj też

Przetwarzanie danych osobowych było „transgraniczne", więc decyzja DPC podlegała procesowi współdecyzji, a wszystkie inne europejskie organy nadzorcze były zaangażowane jako współdecydenci.  Decyzja DPC odzwierciedla wspólne poglądy zarówno irlandzkiego urzędu, jak i jego odpowiedników - organów nadzorczych w całej UE.

Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama

Komentarze

    Reklama