Reklama

Prasa w poniedziałek o cyberbezpieczeństwie

  • Fot. Wikimedia Commons
    Fot. Wikimedia Commons

Rzeczpospolita opisuje, jak trudno jest usunąć z sieci nieprzychylne komentarze na temat naszej firmy. Niełatwo udowodnić, że mamy do czynienia ze zniesławieniem.

Renata Krupa – Dąbrowska, Rzeczpospolita, „Sprzedawcy bubli trudno usunąć z internetu krytyczne uwagi”: Dziennikarka opisuje przykład firmy produkującej program komputerowy, który spotkał się z powszechną krytyką w sieci. Choć program został usunięty ze sprzedaży, krytyczne i agresywne komentarz w sieci pozostały. Właściciel firmy wystąpił więc do Sądu Okręgowego we Wrocławiu przeciwko spółce kierującej stroną internetową, na której znalazły się niepochlebne opinie. Wyjaśniał, że naruszone zostały jego dobra osobiste, a pomimo próśb portal nie usuwa wpisów. Właściciele strony bronili się mówiąc, że to uprawniona krytyka. Sąd okręgowy oddalił pozew. W uzasadnieniu podał, że komentarze te nie odnoszą się do faktów, które mogłyby podlegać weryfikacji, ale dotyczą opisu wrażeń jego klientów. Jest to dopuszczalna forma krytyki.

CyberDefence24.pl - Digital EU Ambassador

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

WYCIEKI DANYCH z firm. JAK ZAPOBIEGAĆ wynoszeniu danych przez pracowników?

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama