Social media
Ponad połowa Polaków nie chce masztu 5G obok swojego domu
57 proc. Polaków nie chce masztu sieci komórkowej obok domu – wynika z informacji podanych przez „Rzeczpospolitą”. Według Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji konieczna jest intensywna edukacja użytkowników i przekonanie ich, że infrastruktura 5G nie będzie miała złego wpływu na ich zdrowie.
We wtorek „Rzeczpospolita" pisze o raporcie Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji zrzeszającej m.in. operatorów telekomunikacyjnych pt. "Nastawienie Polaków do pola elektromagnetycznego i nowych technologii”.
Gazeta zauważa, że raport został oparty na badaniu Kantar Media i Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego oraz poszerzony o wnioski pracowników naukowych zarówno tej uczelni, jak i kilku innych. Badacze sprawdzali wiedzę i opinie Polaków na temat emisji pola elektromagnetycznego (PEM) i technologii (głównie 5G). Badano m.in. również, czy respondenci będą używać 5G w przyszłości i co może zmienić ich nastawienie do budowy masztu telekomunikacyjnego w pobliżu miejsca zamieszkania.
„Z raportu wynika m.in., że użytkowanie 5G w przyszłości zadeklarowało tylko 37 proc. badanych, a 38 proc. uważa, że jest ona niezbędna dla rozwoju polskiej gospodarki. To wynik nie najlepszy dla operatorów, ale nie oznacza on, że wszyscy pozostali respondenci byli przeciwnego zdania. Wśród badanych jest duże grono osób, które nie mają wyrobionej jednoznacznej opinii. Tylko 23 proc. badanych nie zgadza się ze zdaniem: Zamierzam w przyszłości korzystać z 5G, a z tezą o wadze tej technologii dla gospodarki nie zgodziło się 17 proc. badanych" - czytamy w dzienniku.
Gazeta zwraca uwagę, że dużo wyraźniejsza jest opinia społeczna na temat PEM. 57 proc. badanych nie akceptuje wież operatorskich emitujących PEM w bliskim sąsiedztwie, z czego 16 proc. – kategorycznie.
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.