Polityka i prawo
UE: WhastApp ma wytłumaczyć się z aktualizacji polityki prywatności
WhastApp ma czas do lipca, aby wykazać, że aktualizacja jego polityki prywatności ze stycznia br. jest zgodna z prawem konsumenckim UE – podaje agencja Reutera, powołując się na stanowisko Komisji Europejskiej.
Swoje zastrzeżenia zgłosiły Europejska Organizacja Konsumentów (BEUC) i Europejska Sieć Urzędów Ochrony Konsumentów. Wskazały, że komunikator nie wyjaśnił wprowadzonych zmian prostym i zrozumiałym językiem, co jest naruszeniem unijnych przepisów.
Czytaj też
W styczniu organy zajmujące się ochroną konsumentów państw członkowskich UE skierowały do WhatsAppa pismo z prośbą o złożenie wyjaśnień dotyczących zaktualizowanej polityki prywatności.
Jak podaje agencja Reutera, odpowiedź władz komunikatora nie przekonała unijnych organów. Z tego względu ponowiono oficjalny list.
„WhatsApp musi zagwarantować, że użytkownicy rozumieją, na co się zgadzają i w jaki sposób ich dane osobowe są wykorzystywane do celów komercyjnych, zwłaszcza do oferowania usług partnerom biznesowym” – podkreślił unijny komisarz do spraw sprawiedliwości Didier Reynders, cytowany przez Reutera.
Czytaj też
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.