Reklama

Polityka i prawo

Prywatność na etapie projektu wreszcie stanie się standardem

Autor. Book Catalog / Flickr

Metodologia prywatności na etapie projektu (Privacy by Design, PbD) w końcu stanie się międzynarodowym standardem ochrony prywatności w produktach i usługach – w lutym trafi na listę ISO.

Reklama

Metodologia Privacy by Design została sformułowana 14 lat temu przez – obecnie byłą - kanadyjską szefową organu ochrony danych osobowych, dr Ann Cavoukian. 8 lutego PbD stanie się standardem ISO o numerze 31700, dołączając tym samym do grupy międzynarodowych standardów stosowanych w produktach konsumenckich i usługach.

Reklama

Kto tworzy standardy?

Reklama

ISO to Międzynarodowa Organizacja Standaryzacji (International Organization for Standardization), która składa się ze 167 organizacji standaryzujących na poziomie narodowym.

Do tej pory wyznaczyła ona ok. 24 tys. różnych standardów, np. ISO 27001 dla systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji. Standard ten jest weryfikowany np. podczas audytów bezpieczeństwa przez firmy doradcze takie jak Deloitte, KPMG czy PwC – przypomina serwis IT World Canada .

Czytaj też

Czym jest Privacy by Design?

Metodologia Privacy by Design sformułowana przez Cavoukian w 2009 roku zakłada, że prywatność jest dobrze chroniona wtedy, kiedy jest uwzględniona już na etapie projektowania produktów lub usług.

Dla wielu organizacji jest wyznacznikiem wysokich standardów ochrony prywatności, została również wciągnięta w zbiór przepisów RODO.

Wytyczne PbD stosujemy do systemów IT, praktyk biznesowych, produktów fizycznych, ale też usług cyfrowych oraz infrastruktury sieciowej.

Jej podstawowym założeniem jest to, że ochrona prywatności powinna być domyślnym punktem wyjścia w działaniu produktu lub usługi, a użytkownik nie powinien musieć podejmować żadnych działań ze swojej strony, by prywatność chronić.

Czytaj też

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama