Reklama

Biznes i Finanse

Od września Google wprowadza zmiany zasad dla reklamodawców w Google Ads. System oparty na ostrzeżeniach

fot.  Lauren Edvalson/ Unsplash/ Domena publiczna
fot. Lauren Edvalson/ Unsplash/ Domena publiczna

Google zapowiada, że we wrześniu 2021 roku w swoim systemie reklamowym Google Ads wprowadzi nowy system oparty na ostrzeżeniach. W ten sposób ma egzekwować zasady w przypadku reklamodawców, którzy będą je naruszać, nie stosując się do wytycznych.

Nowy system ma być wprowadzany od 21 września 2021 roku, a jego pełne wdrożenie potrwa 3 miesiące. W przypadku powtarzania się naruszeń ostrzeżenia będą kierowane do reklamodawców w następujących kategoriach reklamowych: umożliwianie nieuczciwego postępowania; niezatwierdzone substancje; broń palna, części do broni palnej i produkty powiązane; materiały wybuchowe; inne rodzaje broni; tytoń.

System oparty na ostrzeżeniach będzie stopniowo rozszerzany na kolejne kategorie zasad. Reklamodawcy za każdym razem otrzymają powiadomienie o zmianach.

Co się zmienia?

Google wymaga od reklamodawców przestrzegania zasad, a w ramach systemu Google Ads, będzie wysyłał reklamodawcom ostrzeżenia w formie e-maila z powiadomieniem oraz na konto i będzie przypominał o konieczności dostosowania się do reguł.

Po pierwszym naruszeniu zasad reklamodawca otrzyma tylko upomnienie. Pierwsze ostrzeżenie nadejdzie, jeśli Google stwierdzi, że reklamodawca nadal narusza zasady. Maksymalnie będzie można dostać 3 ostrzeżenia z którymi będą się wiązać coraz dotkliwsze konsekwencje. Pierwszemu i drugiemu ostrzeżeniu będzie towarzyszyć czasowe zawieszenie konta (odpowiednio na 3 i 7 dni). Trzecie ostrzeżenie będzie oznaczało bezterminowe zawieszenie konta.

Jeśli konto zostanie czasowo zawieszone, reklamodawca będzie miał obowiązek usunąć naruszenia zasad oraz przesłać formularz z potwierdzeniem, aby możliwe było przywrócenie wyświetlania reklam. Po przesłaniu przez reklamodawcę formularza z potwierdzeniem zostanie przywrócone działanie konta po 3 dniach od pierwszego ostrzeżenia lub po 7 dniach od drugiego ostrzeżenia.

Reklamodawcy mogą także odwołać się od decyzji o ostrzeżeniu, jeśli uważają, że została wydana przez pomyłkę. Natomiast jeśli nie podejmie żadnego działania, konto nadal będzie czasowo zawieszone. Ostrzeżenia pozostaną na koncie Google Ads przez 90 dni, chyba że odwołanie zostanie rozpatrzone pozytywnie.

Konta zawieszone po trzecim ostrzeżeniu nie będą mogły wyświetlać reklam, a reklamodawcy nie będą mogli tworzyć nowych treści, chyba że zostanie rozpatrzone pozytywnie odwołanie od decyzji. 

Ta zmiana nie ma wpływu na procedury zawieszenia konta w przypadku rażącego naruszenia zasad Google Ads do których należy: obchodzenie zabezpieczeń systemu, skoordynowane działania wprowadzające w błąd, podróbki produktów, reklamowanie nieautoryzowanych aptek, niedopuszczalne praktyki biznesowe czy naruszenia sankcji handlowych.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

image
Fot. Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze