Reklama

Polityka i prawo

Google skarbnicą wiedzy o .... koronawirusie i wyborach prezydenckich w USA

fot. pxhere.com
fot. pxhere.com

Jak uszyć maseczkę i jak upiec chleb - pytali Polacy Googla. Natomiast zarówno w Polsce, jak i na całym świecie w 2020 r. w wyszukiwarce Google najczęściej szukano informacji o koronawirusie i wyborach prezydenckich w USA - wynika z opublikowanego w środę zestawienia firmy.

W dziesiątce najczęściej szukanych haseł na całym świecie trzy były związane z pandemią Covid-19 (koronawirus, aktualności o koronawirusie i symptomy koronawirusa), dwa z wyborami w USA (wyniki wyborów i Joe Biden), dwa z komunikatorami internetowymi (Zoom i Google Clasroom).

W Polsce w 2020 r. największą popularność zyskały również hasła związane z koronawirusem (cztery wyniki na dziesięć), a także komunikatorami (Google Clasroom i Microsoft Teams).

Na całym świecie, również w Polsce szukano informacji o wydarzeniach w Iranie, pożarach w Australii i wybuchu w Bejrucie. Polacy często pytali o bon turystyczny, nowe obostrzenia, tarczę antykryzysową i lockdown.

Joe Biden okazał się najczęściej wyszukiwaną postacią zarówno w polskim, jak i światowym internecie. Szukano również informacji o zmarłych w tym roku Kobe Bryancie, Pawle Królikowskim czy Dariusz Gnatowskim. Na świecie ludzie chcieli dowiedzieć się więcej o Kim Dzong Unie, Borisie Johnsonie i Kamali Harris.

Polacy najczęściej pytali się wyszukiwarki jak uszyć maseczkę oraz jak zrobić płyn antybakteryjny. Inne pytania wpisywane w Google dotyczyły m.in. pieczenia chleba ("jak zrobić drożdże?", "jak zrobić zakwas na chleb?", "jak upiec chleb?") czy obsługi komputera ("jak zrobić zrzut ekranu na laptopie?", "jak założyć profil zaufany?").

Według Google Trends serialem, który zdobył największa popularność w 2020 r. w Polsce był "Dom z papieru", filmem - "365 dni"; na świecie był to serial "Tiger King" i film "Parasite".

W załączonym filmiku pokazującym zestawienie często wyszukiwanych fraz, takich jak "dlaczego szkoły są zamknięte?", "dlaczego wyprzedany jest papier toaletowy?", "dlaczego Australia płonie?" widzimy też popularne obrazki kojarzące się z mijającym rokiem: puste ulice miast podczas kwarantanny, ludzi spotykających się ze sobą online, pracę lekarzy pomagających ofiarom pandemii i naukowców opracowujących szczepionkę na Covid-19.

image

 Oferta sklepu Defence24.pl

Źródło:PAP
Reklama
Reklama

Komentarze