Reklama

Polityka i prawo

Frances Haugen spotka się z deputowanymi do Parlamentu Europejskiego

Fot. Guillaume Périgois/unsplash.com
Fot. Guillaume Périgois/unsplash.com

8 listopada Frances Haugen, sygnalistka w sprawie Facebooka, spotka się z deputowanymi do Parlamentu Europejskiego i omówi negatywny wpływ modeli biznesowych dużych firm technologicznych na ludzi. Wyjaśni również, w jaki sposób przepisy cyfrowe UE mogą rozwiązać ten problem.

Wysłuchanie zostanie zorganizowane przez Komisję Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego we współpracy z innymi komisjami: Przemysłową, Prawną, Wolności Obywatelskich oraz komisjami specjalnymi ds. dezinformacji i sztucznej inteligencji.

Bezpieczeństwo w Internecie, przejrzystość algorytmów i ograniczanie ryzyka w związku z proponowaną regulacją o usługach cyfrowych (DSA) będą jednymi z kwestii poruszanych podczas przesłuchania. Komisja Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów omawia obecnie, w jaki sposób projekt DSA, przedstawiony przez Komisję Europejską w grudniu 2020 r., powinien zostać zmieniony i poprawiony. Ten projekt ma na celu stworzenie bezpieczniejszej przestrzeni cyfrowej, w której chronione są prawa użytkowników, w tym przepisów dotyczących zwalczania nielegalnych treści w internecie, zwiększenia odpowiedzialności i przejrzystości algorytmów oraz radzenia sobie z moderacją treści i ukierunkowaną reklamą - podał PE. Jak przekazał, prezentacja Haugen zostanie wykorzystana w pracach komisji dotyczących DSA.

Wpływ Facebooka

Haugen jest byłą menedżerką Facebooka, która przekazała mediom dziesiątki tysięcy stron wewnętrznych dokumentów korporacji, początkując w ten sposób serię artykułów na łamach Wall Street Journal i innych mediów. Mówiły one o wpływie Facebooka na polityczną polaryzację, promocję dezinformacji oraz nienawiści w wielu krajach na całym świecie oraz szkodliwym wpływie Instagrama na dzieci.

Haugen wystąpiła też przed komisjami amerykańskiego i brytyjskiego parlamentu, gdzie zachęcała do ściślejszej regulacji Facebooka i ujawnienia jego wewnętrznych mechanizmów i algorytmów, mających wpływ na to, jakie treści są promowane w serwisie.

Meta. Nowa odsłona Facebooka

Facebook ogłosił w ubiegły czwartek, że zmieni nazwę koncernu na Meta w związku ze skupieniem się firmy - do której oprócz flagowego portalu należy też Instagram, Whatsapp i producent zestawów VR Oculus - na budowie metawersum, czyli internetu w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Źródło:PAP
Reklama
Reklama

Komentarze