Reklama
Mirosław Wróblewski Cyber24 DAY

Dane osobowe w erze AI. Prezes UODO: potrzebujemy zmian w prawie

Sztuczna inteligencja coraz szybciej się rozwija i wchodzi w kolejne sfery naszego życia, wykorzystując m.in. dane osobowe. Im więcej informacji, tym inteligentniejsze algorytmy, ale czy nie płacimy za to zbyt wysokiej ceny? Prezes UODO nie ma wątplwiości.

Technologia sztucznej inteligencji jest w coraz większym stopniu obecna w naszej codzienności. Spotykamy ją w np. aplikacjach tłumaczących języki, systemach rekomendacji filmów oraz inteligentnych głośnikach czy asystentach dostępnych na naszych telefonach i komputerach. Poza tym AI jest wykorzystywana w edukacji, transporcie, bankowości, medycynie i w wielu innych obszarach życia codziennego. Jednak nie da się ignorować jej ciemnej strony.

Czytaj też

Reklama

Ciemna strona AI

Już dzisiaj sztuczna inteligencja umożliwia przestępcom działanie znacznie szybciej i skuteczniej niż kiedykolwiek wcześniej. Dotyczy to nie tylko cyberataków, ale również ataków socjotechnicznych. Oszuści mogą wykorzystać AI do tworzenia fałszywych wiadomości, które są trudniejsze do odróżnienia od prawdziwych.

Ponadto, za pomocą deepfake’ów przestępcy mogą manipulować naszym wizerunkiem. Jakość takich materiałów stale się poprawia, a ich wykrycie gołym okiem staje się coraz trudniejsze.

Czytaj też

Reklama

Prawo powinno nas chronić

Jednym z narzędzi, które powinno chronić użytkowników przed tymi i wieloma innymi zagrożeniami, jest prawo. W rozmowie z naszym portalem Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Mirosław Wróblewski, ocenił obecny stan polskiego prawodawstwa w tym zakresie. Wskazał również, co możemy zrobić, aby chronić nasze dane w erze AI.

Materiał dostępny jest po kliknięciu w okładkę artykułu lub na naszym kanale YouTube.

Czytaj też

Reklama
CyberDefence24.pl - Digital EU Ambassador

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Cyfrowy Senior. Jak walczy się z oszustami?

Komentarze

    Reklama