Reklama

Polityka i prawo

Apel szefów największych amerykańskich spółek. Czas zabezpieczyć dane

fot. max pixel
fot. max pixel

Szefowie największych amerykańskich spółek zwrócili się do Kongresu USA o pilne opracowanie federalnego prawa całościowo regulującego obszar ochrony danych osobowych i prywatności konsumentów - podał we wtorek serwis CNBC.

List podpisało 51 prezesów takich firm, jak m.in. Amazon, IBM, Salesforce i innych zrzeszonych w Business Roundtable.

W piśmie podkreślono, że konieczne jest stworzenie na poziomie federalnym przepisów prawnych, zapewniających "silną i spójną ochronę amerykańskich konsumentów" oraz mających pozwolić "amerykańskim firmom na utrzymanie wiodącej pozycji na globalnym rynku". List skierowany został do liderów obu Izb oraz odpowiednich komisji Kongresu.

Sygnatariusze listu podkreślili, że ich firmy, reprezentujące wiele branż, docierają do praktycznie każdego amerykańskiego konsumenta i na co dzień wykorzystują bazy danych i platformy cyfrowe do dostarczania swoich produktów i usług. "Zaufanie konsumentów jest dla naszych firm niezbędne. Staramy się zapewnić ochronę prywatności i dać naszym klientom pewność, że traktujemy ich dane osobowe w sposób odpowiedzialny" - napisali w liście.

"Pilnie potrzebujemy kompleksowej federalnej ustawy o ochronie danych osobowych, by wzmocnić zaufanie konsumentów i stworzyć stabilne otoczenie polityczne, w którym nowe usługi i technologie mogą się rozwijać w jasno określonych ramach prawnych" - stwierdzili.

Serwis CNBC zwraca uwagę, że list pojawił się w chwili, gdy prawodawcy przyglądają się firmom technologicznym pod względem ich postępowania z danymi osobowymi. Amerykańska Federalna Komisja Handlu nałożyła ostatnio na Google i Facebook dwie wysokie grzywny za nieprawidłowości w przetwarzaniu danych użytkowników. W poniedziałek prokuratorzy generalni reprezentujący 48 amerykańskich stanów, a także Dystrykt Kolumbii oraz Portoryko, rozpoczęli dochodzenie antytrustowe względem Google'a, a ośmioro prokuratorów stanowych bada równolegle sprawę Facebooka. Liderzy firm technologicznych oferują zatem pomoc w tworzeniu przepisów, które mogłyby uregulować ich własną branżę.

Business Roundtable to grupa zrzeszająca setki dużych firm. Przed kilkoma tygodniami wydała deklarację wzywającą amerykańskie korporacje do zmiany filozofii i skoncentrowania się na biznesie z korzyścią dla klientów, pracowników, dostawców, społeczności i akcjonariuszy, a nie tylko dla tych ostatnich.

Źródło:PAP
Reklama

Komentarze

    Reklama