Armia i Służby
Oszustwo na pracownika banku. Mieszkanka Gdyni straciła blisko 50 tys. zł
Mieszkanka Gdyni straciła ponad 46 tys. zł po tym, jak oszust podszywający się pod pracownika banku nakłonił ją do pobrania aplikacji na telefon. W trakcie rozmowy telefonicznej z ofiarą mężczyzna twierdził, że ktoś próbował złamać zabezpieczenia na koncie bankowym kobiety, a apka ma pomóc w ochronie znajdujących się na nim środków.
Jak powiedziała PAP oficer prasowa Komendy Miejskiej Policji w Gdyni Jolanta Grunert, policja otrzymała zgłoszenie o oszustwie w czwartek.
„Na telefon komórkowy 50-letniej mieszkanki Gdyni zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik banku. Podczas rozmowy powiedział kobiecie, że dzień wcześniej ktoś próbował przełamać zabezpieczenia jej konta bankowego, po czym nakłonił ją do pobrania aplikacji na telefon, aby dodatkowo zabezpieczyć konto” - dodała Grunert.
Kobieta wykonała kilka autoryzacji poprzez otrzymane kody SMS i straciła przez to ponad 46 tys. zł.
Pracownicy banku nie zadzwonią z takim żądaniem
Policjanci przyjęli zawiadomienie i pracują nad ustaleniem i zatrzymaniem sprawców. Policja ostrzega przed realizacją transakcji przez telefon.
„Pracownik banku lub innej instytucji, nigdy nie zadzwoni z takim żądaniem. Jeśli ktoś dzwoni i podaje się np. za pracownika banku oraz mówi o zagrożonych środkach na koncie – należy się rozłączyć, pójść do placówki osobiście i zgłosić o tym na policję. Stosujmy zasadę ograniczonego zaufania” - tłumaczyła Jolanta Grunert.
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.