Reklama

Social media

Jaworski, Microsoft: Jak wykorzystać potencjał Big Data?

Michał Jaworski, członek zarządu i dyrektor strategii technologicznej w Microsoft/ fot. CyberDefence24.pl
Michał Jaworski, członek zarządu i dyrektor strategii technologicznej w Microsoft/ fot. CyberDefence24.pl

”Jesteśmy ciągle na początku drogi - wszyscy wiemy, że dane są; że tworzy się ich coraz więcej; że w zasadzie każde urządzenie, które jest podłączone, każdy czujnik, sensor te dane produkuje. Pytanie brzmi czy potrafimy je przeanalizować, a potem - czy tę informację, która z analizy wynika - potrafimy wdrożyć” - komentuje dla CyberDefence24.pl Michał Jaworski, członek zarządu Microsoft. 

Reklama

Michał Jaworski, członek zarządu i dyrektor strategii technologicznej w Microsoft, w rozmowie z CyberDefence24.pl mówi o potencjale w wykorzystaniu danych, pozycji Polski na rynku Big Data i korzyściach, jakie przynosi odpowiednia analiza informacji.

"Wydaje się, że jesteśmy ciągle na początku drogi - wszyscy wiemy, że dane są; że tworzy się ich coraz więcej; że w zasadzie każde urządzenie, które jest podłączone, każdy czujnik, sensor te dane produkuje. Pytanie brzmi czy potrafimy je przeanalizować, a potem - czy tę informację, która z analizy wynika - potrafimy wdrożyć" - stwierdza. 

Przeczytaj także: Cyberbezpieczeństwo tematem obrad i debat. O czym dyskutowano podczas Cyber24 Day?

Jego zdaniem, narzędzia do analizy danych ciągle się kształtują.

"Czy to będzie sztuczna inteligencja, czy uczenie maszynowe, czy można mówić o systemach czasu rzeczywistego z wykorzystaniem Internetu Rzeczy (IoT) - one powstają. Czy potrafimy to wykorzystać na większą skalę?" - pyta retorycznie. 

Zapraszamy do obejrzenia rozmowy. 


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze