Reklama

Polityka i prawo

Huawei przeciwny upolitycznianiu cyberbezpieczeństwa

Fot. The White House/Domena publiczna
Fot. The White House/Domena publiczna

Podczas odbywających się w Barcelonie targów MWC 2019 Peter Zhou, Chief Marketing Officer (CMO) w Huawei Wireless Network Product Line, odniósł się do ostatnich kwestii związanych z cyberbezpieczeństwem rozwiązań Huawei oraz udziału firmy w budowie sieci 5G.

Cyberbezpieczeństwo

CMO zauważył, że bezpieczeństwo jest kwestią techniczną, której nie można upolitycznić. Wykluczenie z rynku jednego z głównych producentów rozwiązań 5G może przełożyć się podniesienie kosztów związanych z wprowadzeniem technologii dla sieci nowej generacji, co w ostateczności wpłynie na ich przeniesienie na konsumentów. Niemniej rozumie on, że niektóre kraje mogą być zaniepokojone korzystaniem z rozwiązań Huawei. Dlatego też CMO przypomniał, że Huawei nie składa tylko werbalnych obietnic, ale również oferuje faktyczne rozwiązanie tej kwestii.

Huawei rozmawia z zainteresowanymi stronami z branży i rządami, które są zainteresowane wykorzystaniem Huawei do uzyskania zgody na ustanowienie standardów przemysłowych. Chcemy budować zaufanie ludzi do rozwiązań i sprzętu Huawei, na przykład poprzez Centra Weryfikacji Cyberbezpieczeństwa takie jak w Brukseli i Wielkiej Brytanii. Jest to nasz ciągły wysiłek, który opiera się na samej technologii, a przy tym transparentności firmy. W Huawei mamy nadzieję, że inżynierowie i naukowcy z całego świata będą ze sobą współpracować i opracowywać standardy bezpieczeństwa

Peter Zhou - Chief Marketing Officer (CMO)

Przypomniał on także, że w ostatnim czasie chiński rząd wielokrotnie powtarzał, że rodzime firmy są zobligowane do przestrzegania praw w krajach, w których prowadzą działalność. CMO zwrócił także uwagę, na ostatnie wypowiedzi Ren Zhengfeia, dyrektora generalnego i założyciela Huawei, w których podkreślał on, że jeśli firma w jakikolwiek sposób naruszyłaby bezpieczeństwo klientów, to wolałby zamknąć firmę.

W opinii Petera Zhou, obecna sytuacja nie ma wpływu na strategie biznesowe Huawei. Jest on bardziej motorem napędowym dla inżynierów firmy, zwłaszcza w odniesieniu do rozwoju nowych produktów. Dodatkowo obawy o bezpieczeństwo Huawei w pewnym sensie przyczyniły się do promocji samej marki, a także jej technologii 5G.

 Komercjalizacja 5G

Dla komercjalizacji 5G bardzo ważny jest przemysł wetykalny/IoT. Niemniej model biznesowy pod ten proces został już ugruntowany w erze 4G dla operatorów – np. w Chinach, połączenia IoT z obsługą LTE przekroczyły dziesięć milionów. 5G jest tutaj po prostu lepszym rozwiązaniem – podkreślił Peter Zhou. – Wierzę, że w 2019 roku będziemy mieli sieć próbną. W rzeczywistości mamy już pewne stałe postępy. Ponadto, jeśli mówimy o dojrzałości dużego komercyjnego roll-outu 5G, nie będzie on gotowy, dopóki nie będzie pełnego dostępu do urządzeń końcowych 5G

Peter Zhou - Chief Marketing Officer (CMO)

Peter Zhou, zwrócił też uwagę, że Huawei jest gotów do dyskusji z różnymi przedsiębiorstwami oraz operatorami telekomunikacyjnymi. Firma zdaje sobie sprawę, że operatorzy telefonii komórkowej już wdrożyli ogólnodostępną sieć o szerokim zasięgu. Dzięki temu mogą też zaspokajać podstawowe potrzeby przedsiębiorstw pod kątem bezpieczeństwa i niezawodności, aby zapewniać im indywidualną (prywatną) sieć. Niemniej, CMO zwraca uwagę, że należy rozważyć wzajemne połączenia między sieciami publicznymi i prywatnymi.

 Huawei otwarty na współpracę z innymi producentami

 CMO, odniósł się również współpracy Huawei z innymi dostawcami, na którą firma jest otwarta.

Kiedy dziś rano usłyszałem wiadomość od innych przedstawicieli branży, że poczynili oni pewne postępy w technologii antenowej, byłem z tego powodu bardzo szczęśliwy

Peter Zhou - Chief Marketing Officer (CMO)

 Zaznaczył on także, że ekosystem IoT jest bardzo ważny, a Huawei nadal koncentruje się na dostarczaniu sprzętu, warstwy infrastrukturalnej oraz na budowie samej platformy.

W przeszłości współpracowaliśmy z GSMA przy tworzeniu forum komórkowego, stworzyliśmy bezprzewodowe X Labs, a także utworzyliśmy globalny program Open Labs. Poprzez te i inne aktywności, cały czas staramy się napędzać cały ekosystem

Peter Zhou - Chief Marketing Officer (CMO) 
Reklama

Komentarze

    Reklama