Reklama

Biznes i Finanse

Huawei: jeśli USA mają zasłużyć na zaufanie w kwestii cyberbezpieczeństwa, muszą podjąć współpracę z Chinami

Fot. Rod Ramsell / Unsplash
Fot. Rod Ramsell / Unsplash

Jeśli Stany Zjednoczone chcą zasłużyć na zaufanie w kwestii cyberbezpieczeństwa, muszą podjąć współpracę z chińskimi firmami, w tym z Huaweiem – ocenił dyrektor ds. bezpieczeństwa tego koncernu w USA Andy Purdy, dawny doradca ds. cyberbezpieczeństwa w Białym Domu.

Purdy skrytykował rozporządzenie wykonawcze prezydenta Joe Bidena, który w maju 2021 r. nakazał wzmocnienie krajowego systemy cyberbezpieczeństwa m.in. w zakresie firm uprawnionych do zawierania kontraktów z amerykańskimi agencjami federalnymi i warunków, które muszą one spełniać.

„To tylko wytyczne”

Purdy ocenił, że dla firm, które nie współpracują z rządem federalnym USA, rozporządzenie prezydenta Bidena powinno być traktowane „jedynie jako wytyczne”. Dyrektor ds. bezpieczeństwa Huaweia wezwał też amerykańską Komisję Papierów Wartościowych i Giełd do zmuszenia działających w kraju firm, aby przyjęły zobowiązujące je, formalne ramy wyznaczające standardy cyberbezpieczeństwa definiowane np. przez NIST.

Zdaniem Purdy’ego w rozwoju standardów oraz usprawnieniu ochrony cyberbezpieczeństwa pomóc mogą partnerstwa publiczno-prywatne na skalę globalną, jak np. te, które USA mogłyby nawiązać z Chinami.

„To okazja dla Stanów Zjednoczonych na podjęcie współpracy nie tylko z partnerami z grona G7 i G20, ale też z Chinami, Rosją i innymi państwami po to, by zbudować porządek w cyberprzestrzeni oparty na regułach, którego wymagania podniosą standardy i usprawnią dobre praktyki, przejrzystość i mechanizmy odpowiedzialności” – stwierdził przedstawiciel Huaweia.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama