Reklama

Polityka i prawo

General Dynamics wzmocni cyberbezpieczeństwo DIA

Fot. DoD (Wikipedia) Public Domain
Fot. DoD (Wikipedia) Public Domain

Agencja Wywiadu Departamentu Obrony (DIA) ogłosiła przetarg wart 170 mln dolarów, na wzmocnienie struktur cyberbezpieczeństwa całej instytucji. Kontrahentem, który okazał się sprostać wymogom stawianym przez DIA, okazał się General Dynamics.

Pięcioletni plan modernizacji DIA „The Enterprise Cyber Network Defense” pozwolił agencji na wyszkolenie pracowników i przeorganizowanie struktur w celu lepszej ochrony przed cyberatakami. Współpraca z General Dynamics pozwoli także na to, by wywiad Departamentu Obrony (DoD) poznał najlepsze standardy zarządzania zasobami ludzkimi i certyfikowania w sektorze bezpieczeństwa informatycznego.

Zaplecze techniczne firmy pozwoli wywiadowi na przygotowanie pracowników w kwestiach technicznych, które przełożą się bezpośrednio na cyberbezpieczeństwo całego kraju. Szkolenia zostaną także zorientowane na problemy z jakimi borykają się w tej chwili agencje federalne, czyli brak odpowiedniej kadry inżynierskiej w sektorze bezpieczeństwa informatycznego.

Czytaj także: "Koniec z neutralnością Internetu". Nowe regulacje dla dostawców

Oferta przedstawiona przez General Dynamics ma ograniczać się jedynie do zadań podnoszących sprawność działań obronnych agencji w cyberprzestrzeni. W oficjalnym komunikacie pojawiają się jednak zapisy dotyczące identyfikowania krytycznych incydentów dla bezpieczeństwa agencji. Trudno powiedzieć, czy chodzi jedynie o sprawdzanie infrastruktury pod kątem zagrożeń i adresowania napotkanych luk cyberbezpieczeństwa czy może o działania z zakresu atrybucji ataków hakerskich. Pewną informacją pozostaję podniesienie poziomu wykrywania i monitorowania zagrożeń w sieci agencji wywiadu.

Plan prac przewiduje także modernizacje systemów DIA zlokalizowanych w bazie Norfolk, Pearl Harbor, na Hawajach i w kilku miejscach w Wielkiej Brytanii. Agencja ze względu na swój międzynarodowy charakter prowadzi operacje w wielu miejscach na świecie.

Reklama
Reklama

Komentarze