Reklama

Polityka i prawo

Facebook wspólnie z Apple testuje nowe rozwiązania płatności za treści

FOT. SIMON / PIXABAY.COM
FOT. SIMON / PIXABAY.COM

Facebook wspólnie z Apple testuje nowe rozwiązania płatności za treści. Od 1 marca wydawcy chcący umieszczać płatne treści w serwisie Marka Zuckerberga będą mogli stosować w urządzeniach firmy Apple paywalle widoczne dla użytkowników aplikacji Facebooka.

Pierwsze testy paywalli wewnątrz Facebooka odbyły się w październiku zeszłego roku w aplikacji przeznaczonej dla urządzeń z Androidem. Wówczas to Facebook nie mógł dojść do porozumienia w tej sprawie z Apple - problem stanowiły rozliczenia podatkowe dotyczące subskrypcji treści.

Według informacji podanych przez serwis TechCrunch, ostatecznie firmy uzgodniły, że wydawcy umieszczający na Facebooku swoje treści za paywallem będą otrzymywali 100 proc. zysków z ich subskrypcji.

Szefowa działu odpowiedzialnego za współpracę z wydawcami medialnymi, Campbell Brown, poinformowała, że wydawcy negatywnie odnieśli się do propozycji udostępniania użytkownikom 10 bezpłatnych artykułów w miesiącu i zażądali ograniczenia ich liczby do pięciu tekstów, które będzie można przeczytać za darmo zanim wyświetli się ekran zapraszający do dokonania subskrypcji.

"Obecnie pracujemy nad produktem oferującym możliwość subskrypcji treści, który udostępnimy do testów z dniem 1 marca" - potwierdziła. Poproszona o komentarz w sprawie warunków uzgodnionych z Apple, Brown odparła jedynie, że "sprawa jest załatwiona".

Od 1 marca użytkownik, który wyczerpie już limit bezpłatnych artykułów umieszczonych przez wydawcę na Facebooku, otrzyma komunikat zapraszający do dokonania subskrypcji treści na stronie wydawcy, nie zaś wewnątrz aplikacji Facebooka. Oprócz przychodów z subskrypcji wydawcy będą mieli również prawo do zachowania wszystkich danych na temat użytkowników.

Brown poinformowała także, że Facebook udostępnił specjalną sekcję z informacjami w formacie wideo, która ma być częścią działu Watch przeznaczonego specjalnie dla filmów. Powstanie nowej sekcji wyjaśniła tłumacząc, że obecnie byłoby dziwne, gdyby na Facebooku brakowało miejsca specjalnie przeznaczonego dla informacji wideo. Nowa sekcja wypełni ten brak, a także pozwoli na doświetlanie istotnych wydarzeń i treści.

Źródło:PAP
Reklama
Reklama

Komentarze