Reklama

Social media

Facebook twierdzi, że poważnie traktuje politykę prywatności

Fot. Glen Carrie/Unsplash/Domena publiczna
Fot. Glen Carrie/Unsplash/Domena publiczna

Popularny portal społecznościowy w rozmowie z mediami odpowiedział na zarzuty, które w ostatnich latach są kierowane pod adresem jego polityki prywatności. W tle pozostaje sprzedaż danych osobowych.

Facebook wziął udział w briefingu prasowym z przedstawicielami mediów, podczas którego postanowił obalić kilka powszechnie podtrzymywanych mitów na temat jego polityki prywatności.

Ochrona danych

Od dawna krążyły pogłoski na temat tego, że gigant mediów społecznościowych sprzedaje dane swoich użytkowników reklamodawcom lub innym podmiotom zewnętrznym.

„To jest po prostu fałszywe. Nie sprzedajemy danych ludzi i nigdy tego nie robiliśmy” – powiedział Steve Satterfield, dyrektor ds. prywatności i polityki Facebooka. 

W 2019 roku Federalna Komisja Handlu (FTC) nałożyła na popularny serwis karę w wysokości 5 mld dol., powodem było naruszenie prywatności użytkowników. Zdaniem FTC, Facebook „wielokrotnie dopuszczał się zwodniczych ujawnień oraz wprowadzał ustawienia podważające preferencje prywatności użytkowników”, co ostatecznie skutkowało zmianą praktyk ochrony prywatności stosowaną przez portal – informuje ZDNet.

Facebook przeciwny regulacjom?

Kolejnym mitem ma być to, że Facebook przyjmuje postawę antyregulacyjną. „Jest wręcz przeciwnie. Bardzo głośno opowiadamy się za regulacją, także w zakresie prywatności” – podkreślał Steve Satterfield.

Dodał, że „istnieje potrzeba wypracowania spójnego podejścia do regulacji prywatności, bo brak takiej spójności jest zły zarówno dla użytkownika, jak i z perspektywy biznesowej. Trudno budować globalne usługi, aby dostosować się do różnych przepisów” - dodaje ZDNet.

Różnice w prawie regulującym ochronę danych osobowych w różnych częściach świata stwarzają dużą trudność dla mediów, które muszą przyjąć uniwersalne zasady. Szczególne wymagania w tym zakresie tworzy RODO, które – zdaniem Satterfielda – jest „najbardziej wpływowym elementem ustawodawstwa dotyczącego prywatności, jaki kiedykolwiek powstał”.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

imageFot. Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama