Reklama

Materiał sponsorowany

W kolejnym odcinku cyklu #CyberPoPolsku rozmawiamy z prezesem Klastra Cyberbezpieczeństwa #CyberMadeInPoland Łukaszem Gawronem o wyzwaniach i problemach polskich startupów w branży cyberbezpieczeństwa oraz o tym, jak zbudować pozycję międzynarodową rodzimych marek.

Niska świadomość klientów

„Po pierwsze rynek jest mocno sfragmentaryzowany. Istnieje bardzo dużo firm, które działają w wielu segmentach. Z jednej strony to dobre, bo występuje konkurencja. Z drugiej strony, z perspektywy klienta - kogoś, kto chce wdrożyć jakieś rozwiązanie - to dla rynku nie jest to aż tak dobre, bo nie wie, z czego wybrać. (…) Podstawowym wyzwaniem jest kwestia dotarcia do świadomości klientów, że są na rynku polskie rozwiązania, tylko po prostu mało ludzi o nich wie” - uważa Łukasz Gawron, odnosząc się do wyzwań dla startupów z branży cyber.

Jego zdaniem to kwestia budowania świadomości polskich marek i produktów, które mają wcale nie gorsze rozwiązania niż te należące do gigantów technologicznych.

Innym problemem bywa też pozyskanie finansowania i dotarcie do inwestorów. „Wiele startupów mówi, że ma problem pozyskać inwestora, który nie tylko przyniesie kapitał, ale też wartość dodaną w postaci wdrożeń, klientów” - ocenia w rozmowie z CyberDefence24 prezes Klastra Cyberbezpieczeństwa #CyberMadeInPoland.

Czytaj też

Współpraca sektorów

Łukasz Gawron zwrócił też uwagę, że w Polsce dużym problemem jest fakt, iż nie mamy ekosystemu (dla startupów) rozumianego jako sektor prywatny, który współpracuje z sektorem publicznym oraz uczelniami.

„Te jednostki ze sobą współpracują, odnoszą pewne korzyści i przede wszystkim widzą sens współpracy bardziej niż u konkurencji. Natomiast w Polsce na rynku cyberbezpieczeństwa nadal mamy jeszcze silosowość. Każdy jest okopany w swoim »ogródku«. Oczywiście to się powoli zmienia. Taka jest też nasza rola jako Klastra” - zaznacza.

Promowanie startupów

Jak promować polskie rozwiązania za granicą? To materiał obowiązkowy dla startujących w branży cyberbezpieczeństwa i nowych technologii.

Wideo można obejrzeć w linku poniżej:

YouTube cover video

Czytaj też

Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama