Uważaj na fałszywe maile z Disney+

Autor. Anthony Quintano/Wikimedia Commons
Oszuści podszywają się pod Disney+ i przy pomocy socjotechniki wyłudzają dane. Uważaj, bo możesz stracić nie tylko dostęp do swojego konta streamingowego, ale także poczty e-mail, a nawet pieniądze z karty płatniczej.
Oszustwo rozpoczyna się od wysłania wiadomości o rzekomym problemie z ostatnią płatnością. Jak podaje CyberRescue, w treści znajdują się szczegóły transakcji i sugestia, że użytkownik powinien zaktualizować metody płatności.
Załączony zostaje także link, który przekierowuje na stronę wyglądającą jak prawdziwa witryna logowania do Disney+.
W rzeczywistości jest to jednak fałszywa platforma stworzona przez oszustów. Podając na niej dane nieświadomie przekazujemy login i hasło oszustom.
E-mail oraz karta płatnicza
Po podaniu danych do konta Disney+ fałszywa strona prosi o „uwierzytelnienie konta”, wymagając zalogowania się na pocztę. W ten sposób możemy stracić dostęp do konta e-mail.
Na końcu dochodzi jeszcze podanie danych karty płatniczej, co grozi utratą pieniędzy z konta.
Zachowaj ostrożność
Jak należy się zachować, gdy otrzymasz podejrzaną wiadomość?
- Nie ufaj wiadomościom o nagłych problemach z płatnościami – lepiej samodzielnie sprawdzić status subskrypcji, logując się bezpośrednio przez oficjalną stronę.
- Nie klikaj linków w podejrzanych mailach – nawet jeśli wyglądają profesjonalnie.
- Sprawdzaj adresy stron – fałszywe strony mogą nieznacznie różnić się adresem URL od prawdziwej strony. Czasami zmieniona zostaje tylko jedna litera.
- Włącz dwuskładnikowe uwierzytelnianie - najlepiej z wykorzystaniem klucza U2F, który zapewnia największe bezpieczeństwo.
- Nie podawaj danych karty płatniczej na niesprawdzonych stronach.
Bolesne konsekwencje
Jeśli podasz dane na fałszywych stronach, to przestępcy będą mogli uzyskać dostęp do Twojej poczty, a nawet obciążyć kartę niechcianymi transakcjami. W najgorszym przypadku skorzystają z pozyskanych danych do innych oszustw.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
Sztuczna inteligencja w Twoim banku. Gdzie ją spotkasz?
Materiał sponsorowany