Cyberbezpieczeństwo
TikTok i sterydy. Kolejne zagrożenie dla młodych
Na TikToku rośnie liczba filmików promujących sterydy. Szczególnie niepokojący jest fakt, że treści te trafiają do młodych użytkowników platformy.
Center for Countering Digital Hate opublikował prawie 40-stronnicowy raport , w którym przygląda się treściom, które młodym ludziom serwuje TikTok. Dokładnie chodzi tu o filmy promujące wykorzystywanie sterydów.
„Filmy promujące takie substancje na platformach społecznościowych, wskazują na to, że dzięki tym środkom w szybki i łatwy sposób można znacząco polepszyć swój wygląd, uzyskać lepszą muskulaturę czy polepszyć swoje sportowe osiągnięcia (...)" – napisała kilka miesięcy temu FDA (ang. Food and Drug Administration), czyli amerykańska Agencja Żywności i Leków.
Największe kontrowersje w całej sprawie budzi fakt, że promowane środki mogą zagrażać ludzkiemu zdrowiu, a nawet życiu. Przykład? We wspomnianym dokumencie FDA wskazywała na to, że opisywany tam środek (SARM -red.) może zwiększać ryzyko zawału serca czy bezpłodności. Co ciekawe, w USA sprzedaż SARM jako suplementu diety jest nielegalna, o czym informuje TechCrunch.
Czytaj też
Liczne powiązania
Z danych zaprezentowanych przez CCDH wynika, że ponad 30 wpływowych osób na TikToku w USA jest powiązanych ze stronami oferującymi nielegalne środki. Wiele z nich wprost kieruje swój przekaz do nastolatków.
Badacze CCDH wskazali, że liczba wyświetleń filmów oznaczanych hasztagami promującymi używanie sterydów urosło w USA w ostatnich latach do ponad 580 milionów. Głównymi odbiorcami opisanych treści byli młodzi mężczyźni w wieku 18-24 lat. „Dane pokazują, że nie tylko młode kobiety i dziewczyny są narażone na potencjalnie szkodliwe treści w sieci" – stwierdził Imran Ahmed, CEO Center for Countering Digital Hate.
„Mamy do czynienia z porażką TikToka (...) Platforma musi znacznie lepiej egzekwować swoją politykę dotyczącą zabraniania promowania określonych substancji. Musi też być bardziej transparentna w informowaniu o tym, jak dużo młodych ludzi jest narażonych na natknięcie się na szkodliwe treści" – podsumował.
Pytania do TikTok Polska
O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy polski oddział TikToka. Jak tylko otrzymamy odpowiedź, zaktualizujemy poniższy tekst.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany