Największa w Kanadzie firma sprzedająca napoje alkoholowe padła ofiarą cyberataku. Na skutek incydentu mogło dojść do kradzieży danych klientów kupujący produkty w sklepie internetowym przedsiębiorstwa.
Kanadyjska firma Liquor Control Board of Ontario (LCBO) wydała specjalne oświadczenie, w którym wskazała, że „doświadczyła incydentu związanego z cyberbezpieczeństwem".
Cyberatak miał wpływ na sprzedaż internetową za pośrednictwem oficjalnej witryny przedsiębiorstwa. Zgodnie z deklaracjami, natychmiast podjęto działania, aby rozwiązać problem. W efekcie dostęp zarówno do strony, jak i aplikacji LCBO był niemożliwy.
Czytaj też
Kradzież danych
„Obecnie możemy potwierdzić, że osoba z zewnątrz wdrożyła złośliwy kod w naszej witrynie. Jej celem było pozyskanie informacji o naszych klientach podczas płatności online" – czytamy w oświadczeniu.
Firma alarmuje, że bezpieczeństwo danych osobowych klientów, którzy dokonywali płatności za produkty w sklepie internetowym w dniach 5-10 stycznia br. mogło zostać naruszone.
Incydent może obejmować nazwiska, adresy e-mail, adresy pocztowe, hasła do kont LCBO.com oraz informacje o karcie kredytowej.
Czytaj też
Apel o czujność
Przedsiębiorstwo podkreśla, że dochodzenie w sprawie jest kontynuowane w celu zidentyfikowania wszystkich osób poszkodowanych.
Wszystkim osobom, które we wskazanych dniach kupowały coś w ramach sklepu internetowego firmy zaleca się szczególną czujność i monitorowanie wyciągów z kart kredytowych, a także zgłaszanie wszelkich podejrzanych transakcji swoim instytucjom finansowym i odpowiednim organom.
Czytaj też
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu.Piszcie do nas na: [email protected].