Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Cyberataki na londyński transport. Zatrzymano nastolatka

Brytyjska National Crime Agency poinformowała o zatrzymaniu nastolatka w związku z cyberatakami na londyński transport. Śledztwo w sprawie trwa nadal - co ustalono do tej pory?
Brytyjska National Crime Agency poinformowała o zatrzymaniu nastolatka w związku z cyberatakami na londyński transport. Śledztwo w sprawie trwa nadal - co ustalono do tej pory?
Autor. Tomas Anton Escobar/Unsplash

Brytyjska policja aresztowała osobę mogącą mieć związek z cyberatakiem na londyński transport publiczny, który miał miejsce na początku września br. National Crime Agency podaje, że śledztwo „toczy się w stabilnym tempie”.

Pierwszego dnia września Transport of London, podmiot odpowiedzialny za organizację transportu publicznego na terenie stolicy Wielkiej Brytanii, padł ofiarą cyberataku. Jak opisywaliśmy na naszych łamach, w swoim pierwotnym komunikacie organizator uspokajał, że „nie posiadał informacji o jakimkolwiek wycieku danych”.

Czytaj też

Reklama

Aresztowano nastolatka. „Pracujemy w stabilnym tempie"

Drugi tydzień miesiąca przyniósł postępy w tej sprawie. Jak informuje Reuters, National Crime Agency – która prowadzi śledztwo dotyczące cyberataku – poinformowała o zatrzymaniu 17-letniego mieszkańca miejscowości Walsall w środkowej Anglii. Miał on zostać wypuszczony za kaucją.

Według komunikatu TfL, zwolnienie nastolatka miało nie wpłynąć na postępowanie. „Razem z naszymi partnerami (National Cyber Security Centre i NCA – red.) pracujemy w stabilnym tempie” – wynika ze stanowiska cytowanego przez Reuters.

Czytaj też

Reklama

Poprawiają zabezpieczenia. Był nieautoryzowany dostęp do danych

Po ataku organizator zaangażował się w poprawę poziomu cyberzabezpieczeń. Jednym z podjętych działań jest weryfikacja tożsamości wszystkich pracowników pod kątem IT. Jedynymi wciąż odczuwalnymi skutkami cyberataku mogą być drobne opóźnienia w kursowaniu pojazdów.

Okazało się, że nieautoryzowany dostęp do danych podróżnych mógł jednak mieć miejsce. Z komunikatu TfL wynika, że organizator kontaktował się z 5 tys. klientów, do których to danych bankowych mógł mieć dostęp atakujący.

/PM

Czytaj też

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze