Reklama

Biznes i Finanse

Zwolnienia nie zwalniają tempa. Firmy technologiczne tną etaty

Autor. Fot. Alpha Photo/Flickr/CC BY-NC 2.0

Czy fala zwolnień w firmach technologicznych, do której doszło pod koniec 2022 roku sprawiła, że pierwsze półrocze 2023 było dla branży dużo bardziej spokojne? Niekoniecznie - wskazują na to najnowsze dane.

Reklama

Z danych podanych na stronie layoffs.fyi wynika, że w pierwszych pięciu miesiącach br. branża technologiczna postanowiła pożegnać ponad 200 tys. pracowników. Oznacza to, że trend zapoczątkowany przez Big Techy jeszcze w 2022 roku trwa w najlepsze, a nawet przyspiesza.

Reklama

Big Techy zwalniają

Reklama

W listopadzie pisaliśmy o tym, że kilka ostatnich miesięcy 2022 roku przyniosło zwolnienia ponad 120 tys. pracowników. Pod względem procentowym na największe cięcia zdecydował się Twitter, który po przejęciu przez Elona Muska, rozstał się z blisko połową dotychczas zatrudnionych.

W ostatnim czasie zwolnień dokonała też Meta, która pod koniec maja zwolniła kolejne 6 tysięcy osób oraz Google, który w styczniu rozstał się z 12 tys. pracowników. Także w styczniu Microsoft zapowiedział, że do września pozbędzie się 10 tys. pracowników. Od początku bieżącego roku na rozstania zdecydował się także Amazon, który chce dokonać redukcji blisko 20 tys. etatów.

Czytaj też

Rośnie liczba zwolnionych

Najnowsze dane pokazują nam, że co prawda zmniejsza się liczba firm, które dokonują cięć, ale jednocześnie znacząco rośnie liczba zwalnianych osób. Dane opublikowane przez layoffs.fyi pokazują, że w całym 2022 roku doszło do zwolnienia 164 tys. osób w ponad tysiącu firm, natomiast pierwsze pięć miesięcy br. przyniosły zwolnienia ponad 200 tys. osób w prawie 750 firmach.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

PAP/MG

Źródło:PAP / CyberDefence24
Reklama
Reklama

Komentarze