Reklama

Biznes i Finanse

Włoski producent alkoholi zmaga się ze skutkami cyberataku

fot. user1496066589 / pixabay
fot. user1496066589 / pixabay

Włoski producent alkoholu Campari twierdzi, że hakerzy zaszyfrowali i ukradli dane firmy. Koncern stał się celem skutecznie przeprowadzonego ataku 1 listopada br.

Producent znanego włoskiego trunku alkoholowego ogłosił w zeszły piątek, że kontrole przeprowadzone po ataku hakerskim wykazały, iż dane na niektórych serwerach firmy zostały zaszyfrowane. Doszło również do utraty informacji  - donosi Agencja Reutera.

Jak przyznała firma, stała się ona celem ataku około 1 listopada br., o czym poinformowano w zeszłym tygodniu. 

„Razem z ekspertami ds. bezpieczeństwa cybernetycznego zauważyliśmy problem i natychmiast wprowadziliśmy wszelkie możliwe dodatkowe środki bezpieczeństwa” – poinformowała włoska firma w oświadczeniu cytowanym przez Reuters. 

„Wciąż badamy ten atak i… ustalamy, w jakim stopniu doszło do utraty poufności. Na tym etapie nie możemy całkowicie wykluczyć, że niektóre dane osobowe i biznesowe zostały przejęte”- stwierdziła firma w oświadczeniu.

W sierpniu celem podobnej kampanii stała się firma Brown-Forman, będąca producentem napojów alkoholowych, takich jak Jack Daniel’s i Finlandia. W wyniku incydentu cyberprzestępcy mogli wejść w posiadanie poufnych informacji, w tym danych osobowych pracowników i zapisów kontraktowych. Koncern nie zamierza negocjować z hakerami w sprawie okupu. Do ataku cyberprzestępcy wykorzystali ransomware Sodinokibi (REvil), które – zdaniem specjalistów Secureworks – jest prawdopodobnie powiązane z oprogramowaniem GandCrab ze względu na podobny kod.

Reklama

Haertle: Każdego da się zhakować

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama