Biznes i Finanse
Użytkownicy Apple bezpieczni dzięki sztucznej inteligencji
Apple opublikował raporty wyjaśniające działanie systemów zabezpieczeń w najnowszej edycji systemów operacyjnych firmy - iOS 13 i macOS Catalina. Jednym z najciekawych rozwiązań jest funkcja Zaloguj się za pomocą Apple, która wykrywa fałszywe aplikacje
Tzw. białe księgi dotyczą: przeglądarki Safari, usług lokalizacyjnych, zdjęć Apple i funkcji Zaloguj się za pomocą Apple, która pozwala na login do niezależnych aplikacji za pomocą AppleID.
Amerykański koncern nie udostępnia kodu źródłowego swoich systemów i oprogramowania, więc opis ich działania jest nieoceniony dla badaczy bezpieczeństwa i ekspertów ds. prywatności- przypomniał Reuter.
Jednym z tematów raportu jest sposób, w jaki funkcja Zaloguj się za pomocą Apple wykrywa fałszywe konta w aplikacjach. Za pomocą algorytmów uczenia maszynowego usługa określa, czy użytkownik danego urządzenia oddaje się codziennym czynnościom, np. przemieszcza się z miejsca na miejsce, wysyła wiadomości od innych, robi zdjęcia, czy otrzymuje maile.
Na podstawie zebranych danych sztuczna inteligencja ocenia, czy dane konto należy do człowieka, czy zostało założone przez bota. Następnie może wysłać raport do twórcy danej aplikacji czy gry mobilnej i zwrócić jego uwagę na możliwe fałszywe konta.
Apple wskazało także na sposoby używane do wykrycia twórców programów, którzy omijają zasady platformy koncernu. Przykładem jest tu wykrywanie lokalizacji - nawet jeśli użytkownik zakaże danej aplikacji używania czipa GPS w smartfonie, koder może zechcieć nadal go śledzić, szacując jego położenie w obrębie konkretnych punktów dostępu do Wi-Fi czy łączności za pomocą standardu Bluetooth. Obecnie twórcy muszą prosić użytkownika o dostęp do przekaźnika Bluetooth w urządzeniu i wyjaśnić mu, czemu potrzebują go do działania.
Reuter przypomniał, że firma z Cupertino wielokrotnie krytykowała konkurentów jak Google i Facebook ze względu na ich podejście do prywatności użytkowników i zbierania danych w celu rozwijania możliwości reklam spersonalizowanych
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany