W poniedziałek prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska w sprawie praktyk, naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Sieć używała hasła „1200 GB za darmo na rok”, reklamując swoją promocję na internet. Zdaniem Urzędu może ono wprowadzać w błąd. Spółka odpowiada na stawiane jej zarzuty.
Hasło „1200 GB za darmo przez rok” może wprowadzać w błąd, a warunki promocji nie zostały wyraźnie objaśnione. Sposób prezentacji reklamy w przestrzeni miejskiej jest dla konsumentów nieczytelny - uważa prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, oceniając kampanię T-Mobile.
Firmie grozi kara do 10 proc. obrotu - informowaliśmy w poniedziałek w tym materiale .
Czytaj też
T-Mobile: Będziemy współpracować
W wydanym przez spółkę komunikacie firma zapewnia, że stawia na to, by "klienci mogli korzystać z najlepszych ofert i technologii".
"Tak było również w przypadku oferty >>1200 GB za darmo przez rok<<, która w momencie swojej premiery stanowiła najciekawsze i jedno z najbardziej opłacalnych na polskim rynku rozwiązań dla użytkowników ofert na kartę" - stwierdził operator.
Dodaje, że "otrzymał setki pozytywnych sygnałów od klientów na temat samej oferty i zaledwie kilka zgłoszeń związanych z jej komunikacją". Firma zapewnia jednak, że jest gotowa na poprawę "komunikacji oferty, jeśli nie była wystarczająco jasna".
Spółka stwierdziła również, że w najbliższych dniach przekaże UOKiK-owi materiały związane z promowaniem oferty i będzie współpracować z urzędem, by poprawić komunikację oferty na taką, która "nie pozostawia wątpliwości co do jej warunków". Podkreśla jednocześnie, że oferta "pozostanie co najmniej tak samo atrakcyjna jak ta, z której obecnie korzystają już setki tysięcy zadowolonych użytkowników".
Czytaj też
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].