Biznes i Finanse
Sztuczna inteligencja i rozwiązania chmurowe to priorytet IBM
Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala uzyskać przewagę na starcie poprzez automatyczne badanie incydentów i anomalii w celu identyfikacji najbardziej prawdopodobnych zagrożeń. Dlatego technologia ta jest priorytetem dla IBM.
Michał Wawrzyński z IBM powiedział, że najważniejszym filarem, na który postawiła firma jest sztuczna inteligencja. IBM jest jednym z liderów w tym obszarze, podobnie jak w zakresie bezpieczeństwa. Trudno jest podważyć te dwie tezy – kontynował prelegent.
Firma stara się implementować możliwe dużo rozwiązań sztucznej inteligencji do swoich produktów i usług związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa dla swoich klientów. Jako najbardziej rozpoznawalny przykład niech posłuży QRadar Avisor with Watson czyli dodatkowa funkcjonalność ich rozwiązania SIEM, które jest w centrum operacji bezpieczeństwa w organizacjach naszych klientów. Watson Advisor jest metodą do wspomagającą pracę analityków bezpieczeństwa w tych organizacjach, żeby odciążyć ich z natłoku informacji, które codzienne do nich spływają. Pomaga odsiać informacje naprawdę, ważne z punktu widzenia ich organizacji, od tego co jest kompletnie niepotrzebne. To jest również sposób na wyeliminowanie nudnych powtarzalnych zadań. Dzisiaj na rynku brakuje tysięcy specjalistów z zakresu bezpieczeństwa, dlatego też doskonale widać potrzebę wspomożenia ludzi sztuczną inteligencją dodał Wawrzyński. Podkreślił, jednak, że nie oznacza to próby zastąpienia pracy ludzkiej. Celem jest wsparcie analityków bezpieczeństwa za pomocą innowacyjnych technologii, które potrafią ich odciążyć.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala uzyskać przewagę na starcie poprzez automatyczne badanie incydentów i anomalii w celu identyfikacji najbardziej prawdopodobnych zagrożeń. Ma to miejsce dzięki możliwości szybkiego zbierania sygnałów z milionów zewnętrznych źródeł oraz zastosowania zdolności samodzielnego rozumowania w celu budowy powiązań.
W następstwie to pozwala na zaaranżowanie wszechstronnej i błyskawicznej odpowiedzi umożliwiającej szybką i dokładniejszą korektę. Umożliwia to tworzenie dynamicznych zbiorów strategicznych zbudowanych w oparciu o wytyczne organizacji takich jak CERT/NIST czy SANS oraz wdrożenie odpowiednich procedur i ekspertyz.
Ostatnim elementem koniecznym do zagwarantowania bezpieczeństwa jest współpraca. Niezwykle istotne jest z iloma i jakimi podmiotami, nasza organizacja współpracuje. IBM pozostaje w kontakcie z prawie 70 tys. użytkowników i zbiera ponad 900 terabajtów informacji o zagrożeniach poprzez platformę X-Force Exchange. IBM oferuje również możliwość dostosowania swojego bezpieczeństwa z wykorzystaniem ponad 200 aplikacji na IBM Security App Exchange.
IBM Security Connect to przyszłość bezpieczeństwa pozwalająca na jednej platformie integrować dane z obszaru cyberbezpieczeństwa między wcześniej rozproszonymi środowiskami i szybsze ich udostępnianie różnym odbiorcom usług. Ponadto pozwala na udostępnienie zespołowi zintegrowanych rozwiązań i usług oraz usprawnienie bezpieczeństwa poprzez wykorzystanie inteligencji zbiorowej.