Biznes i Finanse
Snap: nasze zyski z reklam spadają przez mechanizmy ochrony prywatności Apple’a
Snap - wlaściciel komunikatora Snapchat - poinformował, że wzrost dochodów firmy w najbliższym czasie spowolni ze względu na malejące zyski z reklam, spowodowane wdrożeniem przez koncern Apple nowych mechanizmów ochrony prywatności użytkowników na poziomie sklepu z oprogramowaniem App Store. Wartość akcji Snapa od ogłoszenia tych informacji straciła ponad 20 proc.
W ostatnim kwartale przychody firmy wzrosły o 57 proc., co stanowi wynik nieco niższy od oczekiwań analityków i własnych prognoz Snapa. Spółka przyznaje, że jej wzrost spowalnia - baza aktywnych w ciągu dnia użytkowników wzrosła w ub. kwartale do 306 mln globalnie, czyli o 23 proc.
Dlaczego Snap uważa, że winę za spowolnienie jego wzrostu ponosi Apple?
Zdaniem firmy, zmiany w polityce Apple’a względem programów dystrybuowanych na platformie App Store sprawiły, że obecnie reklamodawcy mają trudności z testowaniem i mierzeniem efektywności swoich kampanii.
Winę za to ponosi zaoferowanie użytkownikom możliwości zablokowania śledzenia ich zachowania na potrzeby reklamy z poziomu każdej aplikacji mobilnej instalowanej na smartfonach iPhone.
Zmiany, których celem jest wzmocnienie ochrony prywatności użytkowników aplikacji cyfrowych, przełożyły się na spowolnienie wzrostu przychodów nie tylko w przypadku Snapa. Jak informuje dziennik “Wall Street Journal”, problem dotknął również inne platformy społecznościowe opierające swój model biznesowy na reklamie profilowanej i również wartość ich akcji spadła; dotyczy to Facebooka, Twittera, a także koncernu Alphabet (spółka matka Google’a).
Nowe prognozy Snapa
Według Snapa, w ostatnim kwartale tego roku firma spodziewa się przychodów pomiędzy 1,17 mld a 1,21 mld dolarów.
To więcej niż rok temu, kiedy w ostatnim kwartale Snap zamknął się w 911 mln dolarów, jednak znacząco poniżej pułapu 1,36 mld, które prognozowały firmy zajmujące się analityką rynkową.
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.